Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Wie kan mij helpen. Ik wil een router kopen. Voor 3 PC 's. Ik heb Chello kabel in Rotterdam. Windows Me ,P4 , 1,8Mhz. Wat voor een router moet ik hebben.Ik heb in iedere PC een netwerkkaart zitten. Heb ik ook te maken met een Mac adres dat vast staat. Zodat je moet bellen voor een ander adres. Als ik mijn kabel uit mijn PC haal en ga op een andere PC dan heb ik gelijk ook internet op die PC. Dus welke router heb ik nodig en waar moet ik op letten als ik koop Die het makkelijkst is om te installeren.

Joop

een vigor schijnt een goede te zijn....maar geen ervaring hier

Je kan de verschillende mogelijkheden om het internet te delen, bekijken op de link in m'n handtekening.

Als je toch besluit voor een router te gaan, zijn er verschillende goede en goedkope modellen. De Draytek Vigor's zijn goed maar duur. Een E-tech of Edimax router heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden, maar kost slechts € 80-100.

Steve, ik heb het gelezen. maar mijn vraag is er wordt veel gepraat over Mac adres bij Chello. Bij de ene gemeente of postcode kan het niet dan moet je een ander adres aanvragen bij Chello, en bij de ander postcode gaat het makkelijk zonder. En bij de ene router kan je het macadres veranderen en bij een ander router niet. Dus ik dacht misschien weet iemand hoe dat moet in Rotterdam. Je uitleg is prima.
Joop

Klopt, chello baseert zich op je MAC-adres. Daarom heb je een router nodig die het klonen van MAC-adressen ondersteunt, maar dat lijkt me geen probleem aangezien bovengenoemde routers dit ondersteunen. Bijna elke moderne router trouwens.

Ik heb in rotterdam met Chello een Draytek Vigor 2200 E Router deze werkt probleemloos met Chello Gr. rama

Rama , moet je speciale dingen configureren. Of gaat dit makkelijk . Ik ben niet zo heel erg technisch.

Bij een router heb je over het algemeen een duidelijke handleiding, zeker bij de E-tech.

Bij de Vigor uiteraard ook, maar die kost makkelijk € 200-250, terwijl je een E-tech met dezelfde functies voor € 100 hebt.

nee het steld niets voor deze router doe het allemaal zelf

Steve gaat het bij de E-Tech ook zonder ip adressen,dus de bij de internet explorer automatisch overnemen instellen Gr.Rama

Ow, da's een andere als die die ik in gedachten had.. Maar ook perfect bruikbaar.

Geplaatst door rama
Steve gaat het bij de E-Tech ook zonder ip adressen,dus de bij de internet explorer automatisch overnemen instellen Gr.Rama

Moet wel lukken :-)

De router van e-tech is heel simpel (in mijn geval @home)

Router aansluiten, de naam die ik gekregen heb van @home invoeren, instellingen opslaan en ik zal met alle pc's op internet

Ook een duit in het zakje

Hier in de omgeving van Rotterdam heb ik ook Chello met een E-tech router. Werkt perfect en een goeie ondersteuning van E-tech via hun site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan