Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullmastiff40

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Mijn dochterje wilde ook internet,dus hebben we een router genomen.
Iemand heeft dat bij ons gedaan omdat wij er geen verstand van hebben.
Hij heeft van de internetaansluiting van de modem de router er tussen gezet,een kabel getrokken naar de router en van de router 2kabels naar de computers elk 1.
En toen had ze internetverbinding.
De router:internet dsl cable/gateway
nexip iso50s
unex
We draaien op XP.

Maar er zit ook een cdrom bij,maar moet ik die nu bij haar of op mijn pc installeren?
En dan staat er in het boekje controleer de lijst met netwerkonderdelen Microsoft tcp/ip-protocol moet zijn geinstalleerd.
Maar wat ik zie zijn er 4(bij mij),een 1394verbinding en een lanverbinding een lanverbinding3 en een lanverbinding2.
En bij haar staat er maar 1.
Dus welke moet ik dan hebben?

Grtz

Als het goed is hoef je die CD niet te installeren, maar kan ze zo op Internet.
Stel bij internet, opties verbindingen in dat "nooit een verbinding" gemaakt moet worden.

En waarom moet dat op nooit verbinding maken staan dan?
Ik dacht misschien moet ik dat installeren,omdat ze via haar webcam geen verbinding kan maken met MSNvideo.
Alles blijft zwart,en nu werdt mij verteld dat het door de firewall in die router kan komen.
En dat ik die uit of lager moet zetten,maar ik heb geen idee waar ik dat moet doen.
Want door die firewall kan ik ook geen hulp op afstand meer doen.

Als je aangeeft een verbinding maken, dan denkt de pc dat hij via een modem naar buiten wil bellen. Door de netwerkkaart is er al een verbinding naar buiten, vandaar.

De problemen met de webcam kan idd. door de router gebeuren. Je moet hiervoor eff de poort opzoeken waar de software van de Webcam communiceerd. Als je de poort niet weet, geef dan eff door welke software je gebruikt.

Geplaatst door bullmastiff40
Dat zou ik kunnen doen,maar wat moet ik vragen dan?
Welke poort je software gebruikt, deze poort moet je in de router openzetten.

Ik kreeg toen een hele andere site,en heb daar nog niks gehoord.

Maar ik zal contact opnemen met die heb gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan