router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demy

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Berichten
94
Ik heb een wireles router gekocht van het merk kobischi
maar ik krijg dat ding niet aan de gang ik geef met hostnaam op en dan moet hij werken maar hij doet helemaal niks dit is al de 2 wie ik heb gekocht .
doe ik mischien iets verkeerd????
weet er iemand raad


m.vr.gr


demy
 
Demy,

Kun je misschien het adres van de website van jouw router eens geven.
Is het een bepaald model.
Bij wie heb jij een internet abbonnement.
 
Geen slimme vraag van mij, maar ik doe het toch: Heb je ook een wireless netwerkkaart in je pc zitten?

Zo ja, is hij wel goed geïnstalleerd? Met andere woorden, geen gele uitroeptekentje bij je wireles netwerkkaart te zien onder apparaatbeheer?

Dennis.
 
@dennis90,
Domme vragen bestaan, dus elke vraag is slim.
 
het is geen speciaal type ik ben er ook achter gekomen dat dze firma er niet meer is.

en ik heb internet via de kabel bij Home normaal hoef ik alleen maar mijn cp nummer in tevoeren dan moet hij werken.


demy
 
Gelukkig.

Geplaatst door puppie
@dennis90,
Domme vragen bestaan, dus elke vraag is slim.

Thanks, puppie!

Ik vond het eigenlijk een beetje raar, maar vroeg dat even voor de zekerheid, vandaar.

Groetjes,

Dennis.
 
@dennis90,
mijn opmerking had moeten zijn domme vragen bestaan NIET, dus elke vraag is slim.

@demi,
je cp nummer ingeven klopt. heb je in je netwerkkaart wel staan dat je automatisch een ip adres wilt krijgen.
Zijn er meerder pc's op deze router aangesloten, zo ja hebben die hetzelfde probleem.
 
Geplaatst door puppie
@dennis90,
mijn opmerking had moeten zijn domme vragen bestaan NIET, dus elke vraag is slim.

Ik had dat ook al begrepen puppie. Is goed hoor.

Dennis.
 
nee ik heb er maar 1 pc op staan met een netwerkkabel
naderhand wil ik er met een laptop draadloos op
maar ik moet hem eerst met de kabel contact maken.
en dan pas wireless aansluiten.

demy
 
Demy, heb je er aan gedacht om je pc nu een andere naam te geven dan de verkregen naam van athome..... die fout maakte ik in eerste instantie .. dus vandaar deze opmerking.. omdat ik denk dat je ook van vast naar wireless router gaat

grts
Frieke
 
Kun je wel de router betreden door het bijbehorende ip adres in te typen in een intetnetpagina.

Hier zou je moeten in komen en daar eventueel gegevens ingeven.
Als dit al niet lukt zou ik eens kijken of je niet mischien per ongeluk een crosecable er tussen hebt hangen, dit zou een gewone utp patchkabel moeten zijn.

grtjs jjw
 
Ik kom wel in de router moet het nummer 192.168.0.1
intikken dan kom ik in de router geef mijn cp nummer in en dan moet hij toch werken of niet. ???

demy
 
Demy dat nummer dat je hebt gekregen van athome (CP....-a ) hoef je alleen maar in je router in te tikken... die neemt als het ware een plaats in als een pc...LOL... geef je computer gewoon een naam die jij kiest, maakt helemaal niets uit meer.. zet de firewall van XP uit ( in je router zit er één als het goed is), dat wil ook nog eens helpen als je een netwerkje maakt :)


succes
Frieke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan