Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapitein

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Omdat mijn router (US Robotics breedband, geen wireless) regelmatig de verbinding verbrak, heb ik deze inmiddels ter reparatie aangeboden.
Mijn internetverbinding (kabel) zit in de tussentijd dus op 1 PC en draait probleemloos.
Mag je nu zondermeer veronderstelen dat het probleem idd in de router zat (deze is nog steeds niet retour gekomen) of bestaat de mogelijkheid dat de verbinding nog steeds 'uitknalt' maar dat de PC zelluf de verbinding herstelt en dat dit voor de gebruiker niet zichtbaar wordt.
(ik weet 't, ik kan ook effe wachten tot de router weer retour komt, maar wat dat betreft loop ik liever wat vooruit op de zaken :D )

Nee het probleem zal inderdaad waarschijnlijk in de router zitten. Met de router ertussen zou het 'verbinding herstellen' ook gewoon moeten gebeuren, als dat niet lukt mag je veronderstellen dat het probleem in de router (instellingen) zit.

Overigens, als het alleen een router is (en geen multi pc modem) had je er waarschijnlijk beter aan gedaan een nieuwe te kopen, dat is zeer waarschijnlijk goedkoper.

welke usrobotics router heb je??
ik heb namelijk de 8000-02 en die knalde er ook steeds uit,ik heb nu ip for ever ingesteld en hij blijft er al 2 jaar online nu

Bij mijn weten had ik IP ook op 'for ever' staan.

Enne Ron, de router zat nog in de garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan