Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmeke

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2002
Ik heb mij net een belkin wireless G 125 router aangeschaft.
Op de pc met win xp pro en een rechtstreekse verbinding is er geen probleem, werkt perfect.
Nu wil ik de pc van mijn zoon met win 98se draadloos verbinden maar hij detecteerd de draadloze netwerkkaart niet, eveneens die van Belkin G 125.
Als ik op nieuwe harware zoeken klik kom ik bij PCI Ethernet controler waar een geel vraagteken voorstaat, daar staat dan:
Dit apparaat is al geinstalleerd, maar er is een probleem bij opgetreden.
Als ik het opnieuw laat installeren kan hij geen beter stuurprogramma vinden, alhoewel ik eerst de bijgeleverde CD-Rom geinstalleerd heb en daarna pas de netwerkkaart.
Iemand die mij kan verderhelpen?

Een draadloze verbinding vergt een redelijke kloksnelheid. Minimaal 233 MHz en een niet al te oud moederbord. En v.w.b. het interngeheugen is 64MB wel het minimale wat daarvoor vereist is.

Als bij u de mogelijkheid bestaat om XP op de pc van uw zoon te installeren, dan zal de installatie voor een draadloze verbinding, geen enkel probleem opleveren, tenzij aan bovenstaande voorwaarden worden voldaan.

Dennis.

PS. Ik weet dat Win'98SE soms problemen geeft met het installeren van geavanceerde hardware. Vandaar mijn voorstel om met XP te proberen.

Laatst bewerkt:
De pc heeft maar 64 mb geheugen en een kloksnelheid van 450 Mhz.
Die 64 mb is wel te weinig om XP te installeren en nog kosten doen om het geheugen uit te breiden zit er niet meer in omdat hij waarschijnlijk, na de nodige gelden bijeengespaard te hebben, een andere computer zoekt aan te schaffen.
Daarom zou ik graag in tussentijd deze in orde willen brengen.

Die PCI ethernet controller is toch alleen geschikt voor bedrade netwerken? Of ben ik nou zo dom . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan