router

Status
Niet open voor verdere reacties.

galaxytraveller

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Ik heb een sitecom router die goed werkte. Eens heb ik een werkende computer losgekoppeld en kon niet op internet. Om te verhelpen heb ik hem gereset, nou werkt hij niet meer en kan ik hem ook niet benaderen met een 192-adres. Wat nu? Wie weet raad?

reset nog eens, probeer 192.168.1.1, lees de handleiding...
Hoe geraakte je er vroeger in?

Hallo, ik kreeg het volgende adres om in mijn router te kunnen komen: 192.168.123.254. Ik sluit mijn router aan op de pc met de nic op de wan-aansluiting van de router. dit klopt wellicht niet, de handleiding meldt hier niets over.

Resetten al 2x gedaan, wellicht alle instellingen gewist. Kom dus via router niet meer op internet. Is dit te verhelpen met een ander adres of gewoon retour verkoper?

je kabel of asdl modem moet op de wan poort,sluit de pc aan op een van de andere poorten
ga naar start,uitvoeren typ cmd
typ achter prompt ipconfig > renew klik enter daarna

ipconfig>all>>netwerkinstellingen.txt
enter daarna
notepad netwerkinstellingen.txt
typ dit adres in browser http://<adres van standaardgateway> (zonder haken)

Helaas, opgegeven adres ( 10.0.0.138) geeft geen reactie vanuit router. Moet waarschijnlijk iets anders zijn i.e. 192.....etc.

Kom dus via router niet meer op internet. 1 lampje voor Lan-aansluiting blijft zelfs continu branden, ook al hangt er niets aan. Router lijkt overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan