Router....

Status
Niet open voor verdere reacties.

jornie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Rond 26 februari kreeg ik ook last van het probleem waarvan veel mensen last hadden door chello/UPC, maar bij iedereen is dat geloof ik weer opgelost, behalve bij mij.

Ik heb alles geprobeerd wat aangeraden wordt via die link, maar niets schijnt te helpen. Ik heb nog steeds wel direct internet, maar als de router ertussen staat gebeurt er nog steeds niets:confused:.

Ik heb het geprobeerd met een Linksys WRT54G router, met een Sitecom DC202 V3 en V6, maar allemaal doen ze het niet. Ik heb een Arris 402B modem.

De mensen van UPC zijn -zoals gewoonlijk- weer eens heel on-klantvriendelijk, schuiven de problemen af op firewalls (die ik uit heb gezet), firmware van de routers (die ik heb ge-update), kapotte bekabeling (die er niet was, maar wel is vervangen) en meer van dit soort onzin.

Ajb laat iemand een oplossing hebben, zodat het hele gezin gewoon weer op internet kan!

ALVAST BEDANKT :thumb:

Laatst bewerkt:
Rond 26 februari kreeg ik ook last van het probleem waarvan veel mensen last hadden door chello/UPC, maar bij iedereen is dat geloof ik weer opgelost, behalve bij mij.

Ik heb alles geprobeerd wat aangeraden wordt via die link, maar niets schijnt te helpen. Ik heb nog steeds wel direct internet, maar als de router ertussen staat gebeurt er nog steeds niets:confused:.

Ik heb het geprobeerd met een Linksys WRT54G router, met een Sitecom DC202 V3 en V6, maar allemaal doen ze het niet. Ik heb een Arris 402B modem.

De mensen van UPC zijn -zoals gewoonlijk- weer eens heel on-klantvriendelijk, schuiven de problemen af op firewalls (die ik uit heb gezet), firmware van de routers (die ik heb ge-update), kapotte bekabeling (die er niet was, maar wel is vervangen) en meer van dit soort onzin.

Ajb laat iemand een oplossing hebben, zodat het hele gezin gewoon weer op internet kan!

ALVAST BEDANKT :thumb:

Ik had toen die tijd er ook last van en ik moest m,n router aanmelden in het systeem bij UPC/chello en ik deed dat via deze site zodra de router ertussen zat :
http://prof.upc.nl dan krijg je een site moet je ff je gegevens invullen etc.. ( als ie nog werkt )

Hoi,

Probeer nu nog eens één keer de volgende procedure; werkt die niet, dan kan je ervan uitgaan dat er inderdaad iets met de router is.

Schakel alle pc's uit op één na, namelijk een pc die bekabeld op de router aangesloten is.

1 Verwijder de netwerkkaart (let op: niet die van de evt. wireless!!) uit het hardwareoverzicht en zet hierna ook deze pc uit.
2 Haal de stroom van het kabelmodem en laat dat zo als je bezig bent met de volgende stap; dan weet je zeker dat de tijd om het modem te laten resetten voldoende is (want dat gebeurt namelijk als je het modem enige tijd van de stroom afhaalt bij het Arris-modem)
3 Reset de router (gaatje achter op de router enige tijd indrukken met een puntig voorwerp en - een poosje geduld dus - na het 'loslaten' wachten tot de router volledig is opgestart. Je ziet aan de controlelampjes dat hij aan het herstarten is. Zet nu ook de router uit.
4 Schakel nu éérst het kabelmodem weer in door de stekker in het stopcontact te steken. Wacht een poosje totdat het modem volledig on-line is. Neem hier dus een paar minuten de tijd voor!
5 Nu de stekker van de router erin en opnieuw - geduld dus - wachten tot de router volledig 'bedrijfsklaar' is
6 En nu alleen die ene pc eerst aan en kijken of je op internet komt ......

Ik had toen die tijd er ook last van en ik moest m,n router aanmelden in het systeem bij UPC/chello en ik deed dat via deze site zodra de router ertussen zat :
http://prof.upc.nl dan krijg je een site moet je ff je gegevens invullen etc.. ( als ie nog werkt )

site doet t niet meer;) maar thx voor je reactie:)

thx voor de reacties.. alles nog 10x gereset en hij dee t weer:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan