Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

We hebben een probleem. Ik heb een draadloos modem. Mijn vrouw heeft deze laten vallen en nu kan ik met de pc's geen verbinding maken. Ik kan nu dus niet internetten.
Echter als ik mijn laptop met een draad op deze modem aansluit dan krijg ik wel verbinding en kan ik dus gewoon internetten.
Ik vermoed dus dat het draadloze gedeelte van de modem kapot is.
Ik heb mijn provider gebeld en die kunnen niks voor me doen. (kan bij hun een nieuwe modem kopen voor €99,-)

Echter ik dacht aan een goedkopere oplossing :
Is het mogelijk om een router te kopen en die te verbinden met mijn oude router zodat ik wel draadloos kan internetten?
Ik kan tenslotte met de kapotte modem wel bedraad internetten dus dan kan ik die toch gewoon doorverbinden met een eventuele nieuwe router?

Als ik dat kan moet ik dan ook nog ergens rekening meehouden?
 
Een router geeft de interne ip adressen uit, wanneer je daar weer een router achter hangt, krijg je conflicten daarmee, mits je het goed weet te configureren, maar dat is niet eenvoudig soms.

Een accespoint doet niets anders dan van je bestaande router-sigmaal ook een draadloos signaal maken, en dat is precies wat je nodig hebt, want je bestaande router zorgt al voor de ip adressen.

Voorbeeldje:
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Access+Points
 
Een router geeft de interne ip adressen uit, wanneer je daar weer een router achter hangt, krijg je conflicten daarmee, mits je het goed weet te configureren, maar dat is niet eenvoudig soms.

Een accespoint doet niets anders dan van je bestaande router-sigmaal ook een draadloos signaal maken, en dat is precies wat je nodig hebt, want je bestaande router zorgt al voor de ip adressen.

Voorbeeldje:
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Access+Points

Oke, bedankt voor de heldere uitleg.
Jammer, want een vriend heeft nog een router leggen. (een d-link dir 615)
Hoe groot is de kans dat het gaat werken?
 
Als je het goed weet te configureren groot, maar het is vaak wel even puzzelen.
Maar met hulp van hier zou het moeten lukken.

Belangrijk is sowieso dat je in de 2e router DHCP uitzet en dat je deze aansluit op 1 van de 4 pc poorten, om het zo maar even te zeggen en niet op de officiele internet-ingang.
 
Als je het goed weet te configureren groot, maar het is vaak wel even puzzelen.
Maar met hulp van hier zou het moeten lukken.

Belangrijk is sowieso dat je in de 2e router DHCP uitzet en dat je deze aansluit op 1 van de 4 pc poorten, om het zo maar even te zeggen en niet op de officiele internet-ingang.

Oke, dit is belangrijke info.
Ik schakel de dhcp uit in de tweede router en ik sluit de oude modem aan met een kabel op 1 van de vier poorten (dus niet de gebruikelijke poort)
Ik ga de router halen bij mijn kennis en dan ga ik het vanavond proberen.
Als het niet lukt laat ik weer van mijn horen.

Moet ik trouwens op nog meer dingen letten cq uitschakelen?
 
Oke, dit is belangrijke info.
Ik schakel de dhcp uit in de tweede router en ik sluit de oude modem aan met een kabel op 1 van de vier poorten (dus niet de gebruikelijke poort)
Ik ga de router halen bij mijn kennis en dan ga ik het vanavond proberen.
Als het niet lukt laat ik weer van mijn horen.

Moet ik trouwens op nog meer dingen letten cq uitschakelen?

Moet ik de dhcp in mijn oude modem wel aangevinkt laten staan?
 
Die D-link zou je gewoon kunnen gebruiken als Router met WiFi-Accesspoint.

ik lees nu ondertussen voor de 2e keer het probleem,
Je hebt dus een Modem van je provider met een ingebouwde Router en WiFi-Accesspoint mogelijkheid.
Deze is gevallen en nu werkt alleen het WiFi gedeelte niet meer en de bekabelde verbinding wel.
Je zou in dit opzicht willekeurige WiFi-Accesspoint(dan wel niet met router functie) kunnen gebruiken om je internet verbinding weer draadloos te maken.

Als je ook nog extra netwerk-apparaten aansluit op de bestaande modem/router en wilt deze laten communiceren met de netwerk-apparaten die zijn aangesloten op de 2e(nieuwe) router, dan zul je zoals mrmusic zegt de Router functie van de 2e(nieuwe) router moeten uitschakelen zodat de 2e(nieuwe) router gebruikt wordt als switch/accesspoint en niet te vergeten de netwerk-kabel van de modem in één van de LAN poorten te pluggen plaats van de WAN.

PS gebruik de "AANPASSEN" knop als je binnen een minuut weer een idee hebt.
 
Laatst bewerkt:
Je zou in dit opzicht willekeurige WiFi-Accesspoint(dan wel niet met router functie) kunnen gebruiken om je internet verbinding weer draadloos te maken.

Dit begrijp ik niet helemaal. (sorry:confused:)
Maar je begrijpt volledig mijn probleem
Er moeten alleen drie pc's draadloos internet op kunnen.
Voor de rest komt er niks op.

Maar die willekeurige WiFi-Accesspoint, moet ik die op mijn nieuwe of oude modem/router maken en hoe doe ik dat
 
Sluit de D-link DIR-615 met een netwerk kabel vanuit de modem van je provider aan op de WAN poort van de D-link.
Sluit dan een Laptop met een kabel aan op de LAN poort van de D-link ga naar internet adres 192.168.0.1 Log daar in met als gebruiksnaam Admin en wachtwoord leeg laten.
volg de Setup wizard en kijk daarna of je internet hebt op die laptop.
En als laatste stel het WiFi-Accesspoint in doormiddel aan de linkerkant op Wireless settings te klikken

Wat betreft "Je zou in dit opzicht willekeurige WiFi-Accesspoint(dan wel niet met router functie) kunnen gebruiken" Het maakt dus niks uit wat je aanschaft als er maar op het apparaat staat "WiFi" want een Router die zorgt er alleen maar voor dat je één netwerkverbinding kunt gebruiken met verschillende netwerk-apparaten en zegt dus niks over de draadloze mogelijkheden.

Je had dus eerst een apparaat met eigenlijk 3 apparaten in één zie plaatsje voor de duidelijkheid.
wireless-router-as-access-point-network.jpg

Nu heb je dus de mogelijkheid om of alleen een WiFi-Accesspoint te kopen of een Router met WiFi-Accesspoint mogelijkheid ingebouwd, dat laatste is bijv de D-link DIR-615
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga met jullie antwoorden aan de slag.
Jullie horen nog van mij
 
Oke, heb de nieuwe router achter de oude router gezet volgens jullie aanwijzingen.
Ik probeer nu in de nieuwe router te komen door het nummer 192.168.0.1 in te tikken.
Maar ik krijg nu de melding dat hij de pagina niet kan vinden.
Ik kan dus niet de nieuwe modem inkomen om de instellingen te wijzigen.
Hoe nu verder
 
Oke, ben een stap verder gekomen.
Ik heb nu gedeeltelijk draadloos internet.
Op mijn laptop en op één pc werkt alles stabiel.
Echter op de twee overige pc's werkt het niet.
Er staat wel goed verbonden en de pc's zien wel de router.
De pc's verbinden wel op de nieuwe router maar als ik internet op wil krijg ik een melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Ik heb de verbinding "hersteld"maar ook dit werkt niet.

Ik snap er niks van.
2 computers die feilloos werken en twee computers die wel verbinding met de nieuwe router kunnen krijgen maar niet internet op kan
 
DHCP op Dynamic staan?
Wachtwoord goed ingetypt van de WiFi beveiliging?
 
DHCP op Dynamic staan?
Wachtwoord goed ingetypt van de WiFi beveiliging?

Ik heb er nog even geen wachtwoord in gezet omdat hij net nieuw is.
Ik heb DHCP uitstaan i.v.m. twee routers acher elkaar.
Maar ook als ik DHCP inschakel en op Dynamic heb staan werkt het niet.
Maar het rare is dat twee computers het wel doen en twee computers niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan