Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspertjeh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Hallo Helpmij-leden,

Al enkele weken heb ik een groot probleem, het betreft de router thuis! Wij hebben een Sitecom Wireless Broadband Router Wl-106 (ja ik weet, hij is oud). :o

Het probleem is nu dat als ik met mijn laptop met Windows 7 Professional iets download (ca. 100 MB) de router gewoon uitvalt. Op de router blijven de lichtjes wel gewoon branden. Om hem te resetten moet ik even voor 10 seconde de stroomstekker eruit halen.

Wat nu het rare is, dat als ik op een andere computer ga, met Windows XP Home erop. Gewoon een bestand van 2 GB kan downloaden zonder dat de router uitvalt!
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? :thumb:

Alvast bedankt!
M.v.gr

Jasper :d

Is het mogelijk een ander beveiligingstype te kiezen.
Probeer eens een ander kanaal.

Beveiling is WEP bij ons. Heb geen flauw idee hoe ik dit moet veranderen...:o
Kanaal is bij niemand anders in de buurt hetzelfde.

Kun je me misschien uitleggen hoe ik de beveiling en kanaal kan veranderen en wat misschien een goed kanaal is?

Alvast bedankt!
Jasoer

Hoi,

Op de laptop met Win7 wordt (o.a. door de netwerkkaart) WEP-versleuteling niet meer ondersteund.
Als op je router geen WPA of WPA2 versleuteling mogelijk is, rest je niks anders dan vervanging van de router .....

Oké, bedankt voor je advies. Ik had een oogje op deze router:

Netgear Wireless-N 300 Router

Is deze goed om mee te downloaden? Valt deze dan niet uit?
Groetjes,
Jasper :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op de laptop met Win7 wordt (o.a. door de netwerkkaart) WEP-versleuteling niet meer ondersteund.
Als op je router geen WPA of WPA2 versleuteling mogelijk is, rest je niks anders dan vervanging van de router .....

Waar heb je die info vandaan?

Ik had een oogje op deze router:
Netgear Wireless-N 300 Router

.... In elk geval beter dan die 'oude' uiteraard.
Het hangt een beetje af van je internetabonnement.
Ik heb zelf sinds kort de WNDR3700v2 van Netgear ... toppertje.
Hij staat hoge snelheden en dualband toe. Daarnaast een FTP-server via de usb-poort, waarvan de installatie heel eenvoudig was.
Waar ik ook ben, ik kan inloggen op mijn harde schijf ....
Deze gekocht i.v.m. de 'toekomst': eind dit jaar ga ik over van UPC naar XMS-net (glasvezel).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben toch nog steeds benieuwd waar bovenstaande info vandaan komt.

Ik heb hier 2 laptops van net een paar maanden oud, Toshiba en HP, beide met Win 7.
Werken beiden ook probleemloos met WEP versleuteling (afgezien even van de vraag of dat verstandig/veilig is, daar gaat het nu even niet om...)

Nou...mijn internetsnelheid is niet super snel...665 KB's :o
Ik heb thuis namelijk een nas staan en mijn doorvoersnelheid van mijn router is 2 MB's. Terwijl mijn nas tot 30 MB's kan. Zonde dus... en ik wil graag kunnen downloaden zonder een kabel.
Vandaar dus dat ik graag een nieuwe router wil. Welke routers zijn nog meer aan te raden?

Jasper

Laatst bewerkt:
30MB's ga je voorlopig niet halen. Dat zou een internetsnelheid betekenen van 240Mbit :)

Ik bedoel de snelheid van mijn nas waarmee hij bestanden kopieert. Ik moet dus een snelle router hebben! :thumb:

Hallo,

Ik ben naar een computerzaak gegaan en ik heb tenslotte deze gekocht: Linksys E2000
Hierbij is mijn vraag opgelost!

M.v.gr
Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan