Routeradvies gevraagd voor Ziggo Z1 abo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Huidige Linksys router - al wat jaren oud - heeft het vermoedelijk nu echt begeven.
Paar keer stroom van zowel router als modem verwijderd.
Misschien helpt reset, maar ik verwacht het eigenlijk niet (al vaak moeten resetten de laatste tijd - zonder dat er onderhoud van Ziggo plaats had gevonden).

Wat is een betaalbare en tóch goede router voor een Ziggo Z1 abo met 2 laptops en 1 desktop plus printer draadloos plus 1 desktop gedraad? (niet allemaal tegelijk in gebruik).

Wat is je budget? Want er zijn meerdere goede routers, maar natuurlijk wel naar de prijs wat je er voor betaald ;)

(Dat het Ziggo Z1 is doet er niet toe eigenlijk)

Ben zelf altijd fan geweest van de Sitecom routers.
Zoals gezegd willen we wel weten wat je budget is.

Liefst tot 100,-
Nieuwe Linksys met 4 antennes is 259,- vind ik wel wat veel.

Dus als er een goede is (voldoende voor gelijkvloers/beton) dan graag suggesties.

Kunnen we niets aan doen. Blijkbaar worden alle berichten op dit moment dubbel geplaatst.

Super Terra, heb de Sitecom net gehaald bij ..com. Natúúrlijk ging de verkorte handleiding niet op, maar daar ben ik aan gewend.

Inmiddels draait het vlot en goed beveiligd. Nu nog alle apparaten de sleutel bekendmaken :thumb:

Bedankt voor de tip!

Nog klein vraagje: :o op m'n ene laptop krijg ik geen mogelijkheid te zien om de sleutel in te voeren.

Wat kan ik hier aan doen?

EDIT: Zojuist via een aantal omwegen en uitproberen gelukt.

Nogmaals dank! ;)

Laatst bewerkt:
Als je het netwerk selecteert en dan verbinding maken, wat krijg je dan te zien ?

Edit: Okay, prima !!

Laatst bewerkt:
Ga ik - gerelateerd - toch nog even door...

Inmiddels e.e.a. dus draaiend. Via Facebook zijn video's bijna niet af te spelen. Lijkt me trager dan voorheen! Speedtest gedaan, kom hier op uit (wat is er aan de hand?):

Internet snelheid.jpg

Gisteren wel i.i.g. op de laptop, nu kan ik op FB wel een video soepel afspelen op de desktop (was gisteren ook niet het geval). Dit is wel een razendsnelle comp (videomontage), dus weinig tot geen beperkingen.
Deze router zou júist video's vloeiend moeten kunnen afspelen.
Connectie (draadloos) is 100%.

Dacht eerst dat het te maken had met de door mij aangevinkte beveiliging (niet tracken en ads onderdrukken) in het menu van de router. Maar dit krijg ik niet meer te zien, dus kan ik niet wijzigen.
Overigens is de software op de meegeleverde CDrom totaal nutteloos (naar mijn idee). Alles is zo'n beetje inactief qua functies/pictogrammen.

Even de komende dagen e.e.a. analyseren...

Op dit moment (tijdens upload .wavbestand) heb ik deze snelheid: internet snelheid_1.jpg
Wel duidelijk al verbetering op een aantal punten (laden pagina's en dus afspelen FB video's). Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van het feit dat de router optimaal ingesteld is.

Laatst bewerkt:
Adviseer je toch even een apart topic te maken.
Nu kijk ik er alleen nog naar eigenlijk.

Ok. Ik wacht even de ontwikkelingen van de komende dagen af.

Met dank voor je meedenken!

Om het relaas af te ronden: Ziggo heeft blijkbaar een zeer ernstige storing van 4 dagen gehad (vrij-ma/avond).

Dit is o.a. reden geweest van traagheid of zelfs uitvallen van.
Zo word je wel op het verkeerde been gezet...

Werkt nu lekker snel met prima dekking!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan