Geachte deskundige lezers,
Ik heb een desktop PC met breedband internet. Mijn moeder heeft een laptop, die via een ingebouwd draadloos modem contact maakt met de Linksys WAP54G die met de ethernetaansluiting van mijn moederbord verbonden is. Dit heeft allemaal prima gewerkt, totdat enkele weken geleden mijn harde schijf overleed.
Met de nieuwe harde schijf kom ik niet bij de instellingen van de Linksys. Ik heb 192.168.0.1 geprobeerd in te toetsen in IE, maar dit leidt tot niets. De meegeleverde CD-ROM zegt na uitvoeren van de setup-procedure:"The setup utility was unable to locate a Wireless G Access Point on your network. Please make sure your Wireless G Access Point is powered on and cables are connected properly." Er branden lampjes aan de voorkant, en als ik de adapter verwijder, doven deze lampjes, dus WAP54G krijgt stroom. De kabels zitten net als voorheen, dus als het toen werkte, waarom nu dan niet?
Mijn systeem draait op Windows XP SP2 Home Edition Versie 2002.
Dit zegt ipconfig/all:
Windows IP-configuratie:
Host-naam : pierre
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype : onbekend
IP-routering : nee
WINS-proxy ingeschakeld : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst : adsl.xs4all.nl
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel : adsl.xs4all.nl
Beschrijving : 3Com Etherlink XL 10/100 PCI For Complete PC management NIC (3C905C-TX)
Fysiek adres : 00-04-75-C1-8F-41
DHCP ingeschakeld : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
IP-adres : 83.161.14.6
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 83.161.14.1
DHCP-server : 194.109.20.123
DNS-servers : 194.109.6.66 194.109.9.99
Lease verkregen : donderdag 6 maart 2008 22:05:35
Lease verlopen : vrijdag 7 maart 2008 0:05:35
De grote vraag luidt: hoe kom ik nu bij de instellingen van mijn WAP54G? De laptop schijnt de WAP54G wel te zien, maar hij zegt dat de instellingen op de laptop niet hetzelfde zijn als op de router. Dus wil ik mijn router graag kunnen instellen op het juiste beveiligingstype, en een goed wachtwoord kunnen invoeren.
Eeuwige lof voor degene die dit kan oplossen.
Mijn niveau is middelmatig. Als je voorstelt om een instelling te veranderen, zeg dan ook even waar ik die kan vinden.
Bij voorbaat dank,
Pierre (+moeder).
Ik heb een desktop PC met breedband internet. Mijn moeder heeft een laptop, die via een ingebouwd draadloos modem contact maakt met de Linksys WAP54G die met de ethernetaansluiting van mijn moederbord verbonden is. Dit heeft allemaal prima gewerkt, totdat enkele weken geleden mijn harde schijf overleed.
Met de nieuwe harde schijf kom ik niet bij de instellingen van de Linksys. Ik heb 192.168.0.1 geprobeerd in te toetsen in IE, maar dit leidt tot niets. De meegeleverde CD-ROM zegt na uitvoeren van de setup-procedure:"The setup utility was unable to locate a Wireless G Access Point on your network. Please make sure your Wireless G Access Point is powered on and cables are connected properly." Er branden lampjes aan de voorkant, en als ik de adapter verwijder, doven deze lampjes, dus WAP54G krijgt stroom. De kabels zitten net als voorheen, dus als het toen werkte, waarom nu dan niet?
Mijn systeem draait op Windows XP SP2 Home Edition Versie 2002.
Dit zegt ipconfig/all:
Windows IP-configuratie:
Host-naam : pierre
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype : onbekend
IP-routering : nee
WINS-proxy ingeschakeld : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst : adsl.xs4all.nl
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel : adsl.xs4all.nl
Beschrijving : 3Com Etherlink XL 10/100 PCI For Complete PC management NIC (3C905C-TX)
Fysiek adres : 00-04-75-C1-8F-41
DHCP ingeschakeld : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
IP-adres : 83.161.14.6
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 83.161.14.1
DHCP-server : 194.109.20.123
DNS-servers : 194.109.6.66 194.109.9.99
Lease verkregen : donderdag 6 maart 2008 22:05:35
Lease verlopen : vrijdag 7 maart 2008 0:05:35
De grote vraag luidt: hoe kom ik nu bij de instellingen van mijn WAP54G? De laptop schijnt de WAP54G wel te zien, maar hij zegt dat de instellingen op de laptop niet hetzelfde zijn als op de router. Dus wil ik mijn router graag kunnen instellen op het juiste beveiligingstype, en een goed wachtwoord kunnen invoeren.
Eeuwige lof voor degene die dit kan oplossen.
Mijn niveau is middelmatig. Als je voorstelt om een instelling te veranderen, zeg dan ook even waar ik die kan vinden.
Bij voorbaat dank,
Pierre (+moeder).