routerprobleem na installatie @home telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Wie kan mij helpen ?
Ik heb voor @home telefonie een nieuw modem aangesloten, waarvoor ik de pc naam heb moeten wijzigen. Als ik de internetkabel gwoon in de pc stop, doet alles het perfect.
Maar.................zet ik de router (belkin 54g tussen modem en pc) ertussen, dan krijg ik wel verbinding, maar geen internet of mail.
De router gebruik ik om draadloos te kunnen internetten op mijn laptop.
Voor installatie van het nieuwe modem werkte alles perfect, ik denk dat het iets te maken heeft met het wijzigen van de pc naam en dat de router deze niet herkent, maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ik de pc naam in de router kan zien of wijzigen en voor ik alles door elkaar gooi, vraag ik dus jullie om advies. De pc loopt op xp pro en de laptop op xp home.

Alvast bedankt voor alle moeite

groetjes Nicole

je weet wel hoe je in de router moet komen.
daar staat je cc nummer nog in van de vorige keer op die plaats moet je nieuwe naam komen.

ik had voordat ik telefonie kreeg CC192911-A en na telefonie kreeg ik CC192911-B en die moet je gewoon in je router zetten

probeer eens in de adresbalk van internet explorer dit te typen en geef dan een enter.
er mag niks voor staan.
192.168.1.1

gelukt, moest bij mij 192.168.2.1 zijn.
cc niet kunnen vinden, wel mijn pc naam tegengekomen en die staat raar maar waar al goed. :confused: :confused:

kweet niet of je het al gedaan hebt je modem resetten? want als je verbinding met je router hebt ziet de router dus je pc alleen de router ziet het internet niet.

mijne is ook oranje en internet doet het gewoon maar ik heb soms wel last van een windows systeem(ip conflict denk ik) maar dat komt daar niet door.
en je computernaam verandert na het nemen van @home telefonie he dus dan moet je ook de computernaam bij "deze computer" veranderen en in de router

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb de computernaam veranderd in de pc en in de laptop. In de router heb ik de pc naam gecheckt en daar staat hij ook veranderd. Heeft hij blijkbaar zelf gedaan

ja dat dacht ik ook, maar hij doet het zowel op de pc als laptop niet. Duw ik de kabel zonder router rechtstreeks in pc of laptop doet hij het wel. Maar met router niet.

even een vraag welke kabel moet er tussen het modem en de router zitten.
Blijft dat een straight?
Zo ja dan zou je de router ook kunnen resetten en dan vanaf nul beginnen.

Sorry, weet niet wat je met een straight bedoelt, maar het blijft gewoon dezelfde kabel volgens mij als voorheen. Vanaf nul beginnen klinkt goed, maar vorige keer heb ik ook flink van jullie (en ik meen zelfs van jou) hulp gebruik gemaakt om alles aangesloten te krijgen.
Huiver huiver dus. Ik heb geen idee hoe we het toen voor elkaar gekregen hebben

Kun je dan even kijken wat er in het boekje bij de modem staat.
straigt = recht toe recht aan of
cross = dan is 1 kant van de kabel anders aangesloten.
Als we dat wetendan kunnen we verder.

Ik zal vandaag overdag niet meer aanwezig zijn maar vanavond wel weer.

Dezelfde kabel kan gebruikt worden dus straight

Ik denk dat opnieuw installeren de enige oplossing is, ik heb niet kunnen vinden wat voor soort kabel het is, wel heb ik de installatiecd en de stap voor stap beschrijving opgezocht en het lijkt te simpel om waar te zijn, maar dat dacht ik vorige keer ook ha ha
Alleen 1 vraag voor ik begin, ik haal de router ertussenuit om opnieuw te gaan installeren, moet ik hem dan resetten alvorens ik ga beginnen of maakt dat niet uit ?
Kan ik verder gewoon beginnen of moet ik eerst verbindingen eraf gooien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan