routerprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
ik ben verhuisd en heb nu een andere modem maar zelfde provider (belgie) telenet
de verbinding rechtstreeks naar de laptop werkt!
maar als ik er nu de router tussensteek (die werkte op mijn vorig adres) dan geeft de netwerkverbinding aan dat er verbinding is maar ik kan nergens online!
gebruik ik de draadloze verbinding dan geeft hij ook aan dat hij verbonden is met de router maar ik kan niet op het net geraken !

Windows XP home
telenet kabel
linksys WRT54G router

alvast bedankt !

nieuwe router of heb je deze al eerder gebruikt.
Als je deze al eerder gebruikt hebt dan zou ik de router eens resetten en opnieuw instellen.

router is een week oud en bolde perfect op mijn vorig adres ?
ip-range?

Je hebt het over een router en een modem
Staan alle apparaten onder dezelfde range.
Bijvoorbeeld 192.168.1.x
Dus niet dat er ééntje tussen zit met een andere range, bijv. 192.168.10.x of 10.0.0.x
Bolde?

wel ..de PC is nu dus rechtstreeks op de modem aangesloten en als ik nu CMD ipconfig uitvoer geeft hij als IP adres voor de LAN 81.165.X.X en voor de draadloze verbinding 192.168.X.X ....
Nu is het wel zo dat als ik terug via de router internet zou willen dat je bij telenet ongeveer 2 uur moet wachten alvorens je een nieuw IP krijgt of zoiets maar dat heb ik al gedaan
Ik volg dus niet helemaal wat betreft die ranges ..hoe krijg ik modem en router onder dezelfde range?

Je modem is nieuw toch?
Wat voor modem is het precies?
Usb of ethernet? (misschien had ik dit eerder moeten vragen)

hetwas een modem die in deze woning stond.
het probleem is verholpen door het mac adres te clonen.
als ik ipconfig die staat er vanallesz van tunneling?
wat is dit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan