Routerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjoo

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Hoi;
Ik heb een level one router aangesloten op een demonmodem (zyXel prestige 650r) met 4 pcees erachter. Normaal werkte het allemaal goed. Iedere computer kon op internet. Sinds kort valt elke keer de router weg.
Je kan ongeveer 20 minuten tot 45 minuten en dan is de verbinding weg. 3 computers draaien onder windows 2000 en een onder windows xp professional met servicepack2. Sevice pack is geinstalleerd nadat er al problemen waren. Dus daar kan het niet aan liggen. Leastime van de router staat op forever.
Groeten Gertjoo

Wat kan je nog pingen als je die problemen hebt?

Hoe lang heb je deze problemen al ?
Misschien ook ergens een powersafe aan staan ?

Deze problemen zijn er sinds 14 dagen. Ik heb niks aan instellingen veranderd. En pingen gaat wel naar de aangesloten pc's. Ook verbinding met de andere computers blijven gewoon intact. Als ik een van de computers rechtstreeks aansluit zijn er ook geen problemen. Powersafe? Waar zoek ik dat? Inmiddels ook al een andere router geprobeert. Ook daar dezelfde problemen mee.

Laatst bewerkt:
Powersafe/Energiebeheer staat hier:

systembeheer-apperaatbeheer-netwerkkaart - eigenschappen,vervolgens vinkje weghalen.

Dat is het m nou juist. Dan zou bij alle computers die op de router zitten dit on moeten staan. Als ik een computer rechtstreeks op het modem aansluit gaat het wel. Maakt niet uit welke computer ik neem. :confused:

Je hebt een ADSL modem/router van Zyxel.Vervolgens heb je nog een router daar weer achter geplaatst.
Heb je geen wijzigingen aangebracht in de configuratie ?
(Prestige 650R Serie
ADSL Modem / Router met 1-poorts ethernet)

Andere vraag:waarom heb je geen zeg 4 poorts switch genomen ? IS veel goedkoper en zou ook moeten werken.

Lijkt er dus op dat het probleem veroorzaakt wordt door de tweede router =router/router probleem.

Denk zelf aan 2 opties:even testen met switchWat gebeurt er dan of eea zo configurereren dat router van Zyxel uit is en dat l1 router actief is.

Merkwaardig dat het echter sinds 2 weken zo is.

Ne dan heb je me verkeerd begrepen. Het modem is GEEN router. Het is een adsl-modem en daarachter zit de router. En dat het probleem zich nu pas voordoet is mij ook een raadsel. Ik kom er niet meer uit.

zyXel prestige 650r

Als je naar dit type kijkt op internet dan staat in de spec:

Prestige 650R Serie
ADSL Modem / Router met 1-poorts ethernet

Leg me even het verschil uit met jouw typenr ?

Nee ken ik niet. Ik ga daar even kijken. Misschien is daar de oplossing. Thxx je hoort hiervan.

Ook daar naar oplossingen gezocht. Niks gevonden. Is er dan echt niemand die dit ooit eerder heeft meegemaak?:confused:

Nou dan gaan we hier nog even verder.

Je hebt dus wel het router/router fenomeen.Gekke is dat je het pas sinds 2 weken hebt en voorheen niet !

Kun je eens even testen met een switch wat er dan gaat gebeuren.Misschien kun je die ergens even lenen ?
Probleem lijkt me in de tweede router te zitten maar ben er niet zeker van

Okee; ik ga dat proberen. Ik snap ook niet hoe dit probleem ineens voorkomt. Misschien dat dit helpt. Je hoort me hierover.
Groet Gertjoo

Het probleem is opgelost.
Modem ingesteld als modem en niet meer als modem/router. Daarachter een sweex router. En we surfen weer volop met zn allen. Thnxx
Altijd handig als er zulke sites bestaan als helpmij.nl
Groetjes Gert.:D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan