routers in verschillende gebouwen verbinden met fiber

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eusebio83

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Hoi iedereen ,

Ik ben aan het lezen over fiberverbindingen in een LAN , meer bepaald de verbinding met fiber tussen verschillende routers in een LAN.

Ik ga uit van volgend opzet. Er zijn 3 gebouwen , met elk hun eigen ict infrastructuur .In elk gebouw is 1 backbone router voorzien. Ik wil de backbone routers van elk gebouw verbinden met fiber. Dus fiber van gebouw 1 naar gebouw 2 . En fiber van gebouw 1 naar gebouw 3.

Hoe gebeurt deze aansluiting precies ? Moet ik dan gebruik maken van SFP poorten, of hoe wordt dit in de praktijk gedaan ?

Stel dat de afstand tussen gebouw 1 en gebouw 2 ongeveer 100 meter is. En de afstand tussen gebouw 1 en gebouw 3 ongeveer 300 meter is . Maak ik dan best gebruik van silge-mode of multi-mode fiber ?

De router uit gebouw 1 moet dus 3 poorten hebben waar fiber in of uit kan . 1 poort voor de inkomende verbinding van fiber van mijn ISP. Uit de andere 2 poorten vertrekt een glasvezel naar de andere gebouwen.

Is dit opzet mogelijk of zie ik iets over het hoofd ?

Eusebio83,

Welkom op helpmij.nl
Gaat deze vraag over een schoolopdracht welke je moet maken?

Eusebio83,

Welkom op helpmij.nl
Gaat deze vraag over een schoolopdracht welke je moet maken?

Neen hoor, school is voor mij al even achter de rug :) . Ik ken enkel het principe van UTP bekabeling en connectoren. Ik stel me gewoon de vraag hoe dit precies werkt.

Ik zou een ring bouwen, dus van 1 naar 2, 2 naar 3 en van 3 naar 1. Dan kan je ook kabelbreuken enzo voorkomen.

Verschil tussen single/multimode: http://www.luxlink.com/faq/multi_or_single.htm

SFP zijn plugbare tranceivers voor fibre, dus die heb je inderdaad nodig. Je moet dus wel het juiste type hebben, het werkt wel maar op een gegeven moment gaan ze stuk of performen ze slecht. ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan