routers slecht??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sygys

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo beste mensen,

Ik heb al jaren last van hoge pings met draadloze routers. Vrijwel overal heb ik dit probleem.

Ik heb een test gedaan waarbij ik een bepaalde website voor langere tijd ping. het resultaat verbaasde me. op 4 verschillende computers op 4 verschillende locaties en 4 verschillende routers en providers kom ik tot de conclusie dat ik met draadloos internet altijd ongeveer iedere minuut een ping heb van 1900 ms (soms 1800 beetje verschillend) daarna springt hij terug naar 17ms.

Eerst dacht ik dat het aan de router lag, of hardware en zelfs misschien de provider, maar dit kan geen toeval meer zijn! ook heb ik verschillende merken geprobeerd in mijn computer zoals sweex en de nieuwste usb stick van Linksys. Zelfs als ik de usb stick zowat tegen de router aan houd blijft dit gebeuren!

Waar kan dit aan liggen? Niemand schijnt mij te kunnen helpen en zelfs de technische dienst van onderandere chello en telenet (belgie) staan voor een raadsel wat dit probleem kan veroorzaken!

Ik denk zelf aan een bepaalde instelling in routers die 1 keer per minuut in werking treed zoals een beveiliging of iets dergelijks. Dan had ik het idee dan moet het aan de linksys routers liggen, maar de sweex routers en de router van mijn buren die een of ander vaag merk hebben hebben exact hetzelfde resultaat.

Een normale gebruiker van internet die een beetje surft en af en toe wat download merkt niets van de vertraging van 2 sec iedere minuut. alleen tijdens het online spelen van games heb ik dit probleem omdat je iedere minuut een 2 sec stil staat omdat mijn verbinding dan weer blijft steken.

Nu heb ik de volgende 2 vragen:

1. Kan iedereen die dit leest en een draadloze verbinding heeft eens een ping test doen door in het dospromt in windows hetvolgende in te typen (ping *knip* -t) zonder de ( ) en dan eens te kijken of jullie ook dezelfde problemen ondervinden.

2. Is er iemand die hier komt die ervaring heeft met het probleem en weet wat de oplossing is??

Ik loop hier al een paar jaar mee en zou het echt heel fijn vinden als iemand kon helpen.

Dit vertragingsprobleem is nergens aanwezig als ik gewoon via de kabel op de router aansluit.

Hieronder een ping resultaat van mij:

http://www.sygysweb.nl/images/pings.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, we gaan niet met zijn alleen 1 specifieke site pingen. (sitelink eruit gehaald)
Daarnaast zijn je pingtijden over het algemeen gewoon goed, dus zorgen maken hoef je je niet echt.

Daarnaast heb je je vraag hier al eerder gesteld:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=371556

Daar mag je verdergaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan