routers voor fibernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
beste,

ik had een vraag betreffende routers en modems: welke routers/modems zijn bruikbaar om de snelheid van fibernet/vdsl aan te houden ? ik kom vaker en vaker "N-technologie" wil dit dit zeggen ?

groeten

Hoi,

Je modem krijg je van je aanbieder dus waar zou je je druk over maken.
De router ... hangt af van de snelheid die je 'afneemt'.
Wie is je beoogde aanbieder?

Hoi,

Je modem krijg je van je aanbieder dus waar zou je je druk over maken.
De router ... hangt af van de snelheid die je 'afneemt'.
Wie is je beoogde aanbieder?

ik twijfel nog warschijnlijk vdsl van belgacom (30mbps) maar als ik een gigabite netwerk heb dan moet ik toch bij elke computer die 30 mbps halen niet ?

Hoi,

Als het deze is die je bedoelt, zit het 'draadloze modem' er al bij (dat is feitelijk een modem/router combi):

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go

Overigens een 'bevoogdende' aanbieder zeg .... !!! Duur en ze beperken je per abonnement tot het maximum aantal gebruikers in huis, als ik de informatie lees.
Dat doet me denken aan 'vroeger', toen de PTT voor ons bepaalde waar en hoeveel telefoontoestellen we in huis 'mochten' plaatsen. We betaalden per toestel en o wee als we aan de aansluitingen gingen prutsen. Hetzelfde gold voor de zogenaamde 'radiodistributie'. Gelukkig is dat allemaal afgelopen: de aansluitingen zitten (bij nieuwe woningen) in de meterkast en wat je binnen doet, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Met als voordeel dat je ook zelf kunt bepalen welke apparatuur je gebruikt.
Er zijn nogal wat internet-aanbieders die kennelijk hetzelfde willen toepassen: de combinatie modem/router maakt dat je in principe aangwezen bent op de keuzes van de internet-aanbieder.

Hoi,

Als het deze is die je bedoelt, zit het 'draadloze modem' er al bij (dat is feitelijk een modem/router combi):

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go

Overigens een 'bevoogdende' aanbieder zeg .... !!! Duur en ze beperken je per abonnement tot het maximum aantal gebruikers in huis, als ik de informatie lees.
Dat doet me denken aan 'vroeger', toen de PTT voor ons bepaalde waar en hoeveel telefoontoestellen we in huis 'mochten' plaatsen. We betaalden per toestel en o wee als we aan de aansluitingen gingen prutsen. Hetzelfde gold voor de zogenaamde 'radiodistributie'. Gelukkig is dat allemaal afgelopen: de aansluitingen zitten (bij nieuwe woningen) in de meterkast en wat je binnen doet, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Met als voordeel dat je ook zelf kunt bepalen welke apparatuur je gebruikt.
Er zijn nogal wat internet-aanbieders die kennelijk hetzelfde willen toepassen: de combinatie modem/router maakt dat je in principe aangwezen bent op de keuzes van de internet-aanbieder.

dat is juist het probleem ik krijg de modem/router van belgacom. Als dat een modem is is er niks aan de hand. maar als ik een router (draadloze modem) krijg van hen dan zou ik die wille vervangen door 1 van mijn want die setup enzo is ongemakkelijk en ik kan daar niet mee werken. daarom was hebk deze vraag gesteld welke router ik hiervoor kan gebruiken

groeten

Hoi,

Het probleem is dat ik dat niet goed weet.
Ik heb nooit meegemaakt dat een internetaanbieder het aantal 'interne' gebruikers kan beperken tot 1, 2 of 4.
Dat moet haast in die meegeleverde modem/router zitten.
Als dat zo is, dan hebben ze ook de firmware die standaard op dat apparaat zit aangepast en beveiligd, zodat je daar niks mee kan.
En mogelijk is dan een tweede router, of helemaal vervangen door een andere modem/router niet mogelijk.
Wellicht dat er een ander is 'hier' die er meer over weet te vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan