Routher wachtwoord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

overv161

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hey,

Ik wilde net even een Team Fortress 2 servertje opzetten, dus ik wilde naar de routher pagina gaan voor portforwarding. Ik krijg het vertrouwde wachtwoord scherm te zien en type de standaard gegevens in:

Username: admin
Password: 1234

Ja, ik weet, ik had het al lang moeten veranderen :p Anyway, toen gaf die aan dat mijn wachtwoord niet klopte. Toen dacht ik dat ik door de standaard gegevens gehackt was, maar een keer de routher hard resetten zou ook het wachtwoord resetten. :) Dus ik loop naar beneden en stop een paperclip in het gaatje en wacht totdat die klaar is met resetten. Ik loop weer naar boven, maar weer kan ik niet inloggen. Ik dacht, misschien wordt het op afstand steeds verandert. Dus ik trek de telefoonlijn eruit en reset nogmaals. Helaas, weer een verkeerd wachtwoord.

Wat kan dit hebben veroorzaakt? :confused:

Routher gegevens:

- Inloggen geprobeerd op Windows Vista en XP
- Zyxel 600 Series

Als je het zelf ook wil proberen: http://82.170.208.48

Als ik probeer:

Username: admin
Password: password

dan krijg ik dit:

Protected Object
This object on the RomPager server is protected

Misschien kun je hier verder mee?

Als ik "1234" gebruik dan kom ik helemaal nergens.

Probeer eens de resset switch iets langer ingedrukt te houden.

Vraag mij niet waarom en zo..maar probeer eens 4321...:D

Sukses , Ed

reset button moet je 10 seconde ingedrukt houden bij een volldige reset anders behoud die de oude gegevens.

met 4321 kom ik er gewoon in..:)

Ed

Wachtwoord is gewijzigd door een leuke grapjas want standaard is het 1234.
Gauw veranderen want anders doet iemand anders dat zo wel even voor je want je ipadres is nu bekend op deze site zou het ipadres ook maar wijzigen.

Dus....nu echt wel snel dat wachtwoord aanpakken, want anders heeft de PC_VAN_MARNIX straks geen internet meer....:shocked:

En zet dan ook dat remote management uit, zodat je er alleen vanaf je eigen netwerk bijkunt, en niet meer vanaf het web.

Laatst bewerkt:
Goeie tip SJJ...en...ik heb niets veranderd hoor...zou niet durven..ga heel betrouwbaar en discreet met computers e.d. van anderen om....en echt geloof me..het is heel toevallig dat ik een ingeving kreeg om het om te draaien.....maar ik heb wel eens vaker van die ingevingen...:)

In ieder geval graag gedaan en geef even aan dat het is opgelost rechts beneden.

Groetjes , Ed..:)

Laatst bewerkt:
Helaas, het wachtwoord is weer veranderd... Of heeft iemand het voor de zekerheid veranderd?

Goeie tip SJJ...en...ik heb niets veranderd hoor...zou niet durven..ga heel betrouwbaar en discreet met computers e.d. van anderen om....en echt geloof me..het is heel toevallig dat ik een ingeving kreeg om het om te draaien.....maar ik heb wel eens vaker van die ingevingen...:)

In ieder geval graag gedaan en geef even aan dat het is opgelost rechts beneden.

Ik zeg niet dat jij dat doet maar er zijn van die grapjassen en die even mee neuzen in andermans problemen en dan gauw even een geintje uithalen.

Probeer dit:

Alles loskoppelen....stroom er af...5 minuten wachten...stroom erop..compleet resetten...dus minimaal 10 seconden ingedrukt houden...dan weer proberen.

En nog NIET met internet verbinden natuurlijk..:)

Sukses , Ed

Probeer dit:

Alles loskoppelen....stroom er af...5 minuten wachten...stroom erop..compleet resetten...dus minimaal 10 seconden ingedrukt houden...dan weer proberen.

En nog NIET met internet verbinden natuurlijk..:)

Sukses , Ed

Resetknop 10 sec ingedrukt houden is voldoende, daarna gegevens opnieuw invoeren.

Ik heb het nu opgelost. Ik heb Remote Management uitgezet en het wachtwoord verandert :)

Bedankt iedereen en vooral degene die ontdekte dat het wachtwoord 4321 was, want dit was niet gereset bij de reset! :thumb:

Nogmaals...graag gedaan en geef even aan dat het is opgelost rechts beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan