Plotinus
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mrt 2007
In Word gebruik ik een sjabloon met daarin een UserForm. Op dat userForm heb ik vele checkboxen met daaraan gekoppeld variabelen ('Aandachtspunt_1-10'). Daarnaast één 'moeder'checkbox (CB_Alles) waarmee ik alle andere checkboxen (en variabelen) in één keer kan laten veranderen van True naar False en omgekeerd.
Ik heb de naampjes zo gekozen dat ze enkel verschillen met door een volgnummer. Dit in de hoop dat ik gemakkelijk via een for-next-lus de checkboxen en variabelen kan aanspreken en van waarde doen veranderen. Dat lukt mij echter niet. Zie onderstaande code, dat maakt alles duidelijk. De simpele vraag is nu: kan dit niet veel eenvoudiger, bijvoorbeeld met een for-next-lus?
Ik heb de naampjes zo gekozen dat ze enkel verschillen met door een volgnummer. Dit in de hoop dat ik gemakkelijk via een for-next-lus de checkboxen en variabelen kan aanspreken en van waarde doen veranderen. Dat lukt mij echter niet. Zie onderstaande code, dat maakt alles duidelijk. De simpele vraag is nu: kan dit niet veel eenvoudiger, bijvoorbeeld met een for-next-lus?
Code:
Private Sub CB_Alles_Click()
If CB_Alles.Value Then
Aandachtspunt_1 = True
Aandachtspunt_2 = True
Aandachtspunt_3 = True
Aandachtspunt_4 = True
Aandachtspunt_5 = True
Aandachtspunt_6 = True
Aandachtspunt_7 = True
Aandachtspunt_8 = True
Aandachtspunt_9 = True