Rowsource Inladen combobox na aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
als ik mijn row-source koppel bij een combobox. Krijg ik als ik een formulier open niet meteen de actuele row-source geladen.

Ik start met een row source van 6 artikelen bij het laden van het document. Als ik dan in het formulier een artikel toevoeg aan de lijst. De verwijzing die in de row-source staat past zich ook aan. Krijg ik hem als ik het artikel direct via de combobox wil oppakken in beeld.

Dit kan pas na 1 a 2 keer het formulier opnieuw starten.

Wie kan mij helpen op en manier zodat de wijziging direct zichtbaar word!

als ik mijn row-source koppel bij een combobox. Krijg ik als ik een formulier open niet meteen de actuele row-source geladen.

Ik start met een row source van 6 artikelen bij het laden van het document. Als ik dan in het formulier een artikel toevoeg aan de lijst. De verwijzing die in de row-source staat past zich ook aan. Krijg ik hem als ik het artikel direct via de combobox wil oppakken in beeld.

Dit kan pas na 1 a 2 keer het formulier opnieuw starten.

Wie kan mij helpen op en manier zodat de wijziging direct zichtbaar word!
Staat de verwijzing van de rowsource bij de Initalisatie van het formulier?
Dus als je hem dan opstart vult hij gelijk de ComboBox.

harolda1980,

Ik moet nu weg en ben rond 8:00 uur weer terug.
Maak anders een voorbeeld en zet die hier, kan ik dan even kijken als niemand anders het dan al gedaan heeft.

harolda1980,

Ik heb geen bestandje van je gezien, dus heb ik maar wat gemaakt.
Bedoel je dit?

Bijlagen

Ik veronderstel dat wat jij wil is een artikel invullen, wegschrijven naar je blad en dan zonder het formulier weer terug te moet sluiten en openen het nieuwe artikel mee in de lijst wil zien. Dit kan door bij het wegschrijven de Rowsource opnieuw in te stellen in het nieuwe bereik. Zie bijlage

Bijlagen

Of gebruik een dynamisch benoemd bereik, waarnaar je bij rowsource (of listfillrange) verwijst.

Ik heb de eerste gebruikt en ben er weer veel wijzer van geworden. Alleen heb je een voorbeeld van een dynamisch bereik?

benoemd bereik met alle gevulde cellen in kolom E van Blad1:

boek

=Verschuiving(Blad1!$E$1;;;aantalarg(Blad1!$E:$E))

.rowsource: boek

.listfillrange boek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan