roze/groene lijnen bij nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

timcos1987

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Hoi,

ik heb net een nieuwe videokaart (Club3D X1650PRO) in mijn computer (MSI K8MM3-V) geplaatst, maar bij het aanzetten van mijn computer krijg ik allemaal roze/groene strepen op het beeldscherm. Ook wanneer Windows opstart allerlei rare strepen en heel slecht beeld. Zou dit aan de driver kunnen liggen, want hij doet dat al meteen als ik de pc opstart.

Alvast bedankt!

Gr, Tim

Zou zeker een driver probleem kunnen zijn. Maar daarintegen heb ik het ook gezien bij defecte videokaarten.

1. Welk besturingssysteem heb je?
2. Heb je de drivers al geinstalleerd?
3. Heb je het probleem ook wanneer je het BIOS scherm ziet?
4. Drivers gedownload of van de bijgeleverde cd?

Laatst bewerkt:
heb XP, zie het probleem ook wanneer ik bios opstart. Ik heb de drivers gedownload, maar kwam erachter dat de drivers precies hetzelfde zijn als de kaart die ik nu heb en die wel werkt (Geforce 7600GS). Heb de kaart van iemand gekregen, die hem er gister uit heeft gehaald en daar deed ie het prima.

gr, Tim

Ik heb dezelfde videokaart.
Bij het overschakelen van de ene grafische modus naar de andere heb ik ook (in een flits) wat van die strepen, maar die zijn binnen een seconde weer weg.
Verder heb ik nu met 2 Windows XP drivers goede resultaten:
1. Met de driver die op de cd staat
2. Met de nieuwste XP driver die ik heb geïnstalleerd recent: Catalyst 9.2
(ondertussen is ook Catalyst 9.3 uit)
Let er wel op dat je, voordat je nieuwe/andere drivers installeert je ze eerst download, en dan via Start -> Configuratischerm -> Software de oude drivers deïnstalleert.

Is je probleem dat je die strepen houdt (ook met de standaard meegeleverde driver danwel de driver die ik net heb aangegeven), dan zou ik teruggaan naar de winkel, want dan lijkt het erop dat het videogeheugen kapot is op de kaart.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je reactie, ik zal het morgen eens proberen. Maar het vreemde is dat het beeld ook zo is tijdens het opstarten in het begin. Het zou dus niet aan de drivers moeten liggen, toch??

gr

ga de bios eens in: Is het daar ook, dan zou ik de videokaart terugbrengen/sturen. Want dan is het een DOA (Dead on arrival)

Als het ook direct in de bios is, dan lijkt er een hardwareprobleem te zijn, inderdaad.
Kijk bijv. eens na of de ventilator op de videokaart nog wel loopt? Ik heb mijn vorige videokaart op die manier om zeep geholpen...

Tijs.

Zo te zien ben je al geholpen. Ik vermoedt ook een defecte videokaart daarom vroeg ik al of het tijdens het BIOS scherm al voordeed.

Hoe verklaar je dit:

"maar kwam erachter dat de drivers precies hetzelfde zijn als de kaart die ik nu heb en die wel werkt (Geforce 7600GS)."

Een ATI kaart die dezelfde drivers heeft als een n'Vidia kaart?

hmm, wel vreemd dat de kaart dan ineens kapot zou zijn. Heb hem van een vriend gekregen die een nieuwe kaart had gekocht, maar bij hem werkte de kaart prima!

je zegt dat je dit hebt tijdens het opstarten van je pc? dus het kan zeker geen driver probleem zijn aangezien die pas worden aangesproken nadat windows of wat voor OS je ook gebruikt pas klaar is.

maar probeer eens te beginnen bij het begin.

pc uit en stroom eraf.
haal je videokaart eruit. en druk hem er goed in.
sluit hem goed aan.
kabel tussen monitor en videokaart eruit en opnieuw aansluiten.
stroom van je monitor eraf (als je een voeding met adapter heb ook de adapter afkoppelen) en opnieuw aansluiten. (dit is vaak een probleem wat roze/groene/paarse kleuren veroorzaakt)
stroom weer op je pc.

pc aandoen en kijken of hij nog steeds problemen geeft.

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik heb precies gedaan zoals je zei... maar helaas, nog steeds die lijnen door het beeld...

ok.. kun je uitleggen wanneer je pcies die strepen ziet?

zie je ze DIRECT als je de pc aandoet, of igg voordat je het windows laad schermpje ziet?

zo ja, dan probeer een andere monitor met andere kabels

probleem weg dan is een van je kabels of je monitor kapot.

probleem nog steeds dan is je videokaart kapot.

hey is METEEN als ik de pc aanzet, dus wanneer de systeemeigenschappen op het scherm komt (met het Engery-logo). Aan het beeldscherm moet het niet liggen, want ik gebruik hem nu, met de 'oude' videokaart.

Mijn voeding is 400W.

omdat het meteen bij het opstarten doet, kun je het beste even proberen wat ik in mijn bovenstaande post heb gezegt.

want ik denk dat het niet je voeding is, maar je mobo aangezien hij nog niets vraagt aan je videokaart tijdens het opstarten.

Oke en nu wordt het VAAG. Ik was gefrustreerd dat ik het niet kon oplossen dat ik eens naar de specificaties ben gaan kijken.

Op de ATI site wordt het volgende aangegeven dat het een AGP videokaart is. Op de Nvidia site zie ik dat je oude videokaart PCI-E is.

Heb je niet, volgens mij kan het ook niet (zonder geweld), de AGP videokaart in een PCI-E of een andere slot gestopt??

Je oude Nvidia kaart http://www.nvidia.com/page/geforce_7600.html

Je nieuwe ATI kaart http://ati.amd.com/products/RadeonX1650/specs.html

AGP-PCI-E external bridge chip lijkt niet de socket, maar een chip die PCI-E data begrijpt.

Laatst bewerkt:
Past dit dan? En als het past dan denk ik niet dat je ooit beeld krijgt....

Om eerlijk te zijn nooit geprobeerd en ik zou ook vermoeden dat je dan geen beeld zou krijgen. Maar het viel me op toen ik naar drivers aan het kijken was.

Hoi,

allereest: super dat jullie allemaal mee denken om een oplossing te krijgen:) Maar ik heb een 7600GS, geen GT. Het is 100% zeker een AGP, de kaart past er ook goed in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan