rpc foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
301
na installeren van adsl krijg ik de volgende foutmelding na opstarten van internet.

"windows wordt na een minuut afgesloten omdat de remote procedure call (rpc) service onverwachts is gestopt."

gebeurt niet standaard maar wel zeeeeeeer geregeld

????
 
msblast virus.

Ja, hij slaat pas toe zodra je een snelle internetverbindin(adsl) hebt.

delete msblast.exe in de directory windows\system32

Dennis.
 
Ik weet, het is kort door de bocht met mijn bericht. Maar daar is al zoveel over geschreven. Het moet makkelijk kunnen om het te verwijderen. Dat probeer ik maar ff aan te geven.

Dennis.
 
Dat virus houdt eenmaal om honderden ip-adressen te genereren. Wanneer een zekere reeks
ip's niet meer uniek is, dan begint hij gewoon weer opnieuw.
De ip-adressen is ervoor bedoeld om je systeem zwaar te belasten.

Je hebt nu met een ddos aanval te maken.

Start/Uitvoeren/typ shutdown -a

Je krijgt dan even uitstel om wat met je systeem te kunnen doen.

Dennis.
 
oh, sorry Tanja1968. Je zei het al over die "shutdown -a"

Dennis.
 
bedankt alvast voor de nuttige tips

nog even een vraagje... moet je na al deze handelingen nog iets doen met dat shutdown -a ?
klinkt als dat je een bepaalde functie even uitschakeld moet je dit nog herstellen of maakt dit niet uit?
 
Daar hoef je verder niets mee te doen. Het commando zorgt er alleen voor dat de pc niet na iedere minuut afsluit. Dat is alles. Als alles het weer doet heb je dat commando niet meer nodig.
 
pfff de stomme melding blijft echter wel komen. moet m heeel vaak wegklikken en dan is het eindeljik een keer verdwenen. alsof het ding er 1000 keer op staat.
terwijl Norton niks meer kan vinden........
 
tja is NAV 2004 en wordt automatisch geupdate dus moet toch helemaal bij zijn dan?
 
Geplaatst door franky99
tja is NAV 2004 en wordt automatisch geupdate dus moet toch helemaal bij zijn dan?

En heb je de Windows Update ook binnengehaald? En een firewall geïnstalleerd?
Anders blíjft Blaster steeds weer terugkomen...
 
Hij zou bij moeten zijn, maar als je toch een virus hebt laat Norton ook wel eens steekjes vallen.

Zou de tips van Buffy opvolgen en toch voor de zekerheid een online scan. Dan kun je een virus in ieder geval uitsluiten.
 
firewall zit vlgs mij op de modem. updates... have to check! waar kan ik dat t beste doen??
 
Windows updates: Start, help en ondersteuning, de nieuwste updates via de website Windows update downloaden.

Dan mag er geen getal staan achter essensiele updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan