RPC melding, geen blastervirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobW

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Berichten
28
Als ik met deze nieuwe pc (zo uit de doos, winXP Home Edition met SP1 vers geínstaleerd) via de 56K modem op internet ga en vervolgens de verbinding weer verbreek krijg ik die RPC melding *1 minuut en daarna afsluiten.

Het blaster virus lijkt me onmogelijk omdat er verder nog niets op de pc is geínstalleerd en windows gewoon een officiele cd is.

Wie herkent dit

Modem is paar dagen later geínstalleerd, met een driver van de fabrikant. Voordien is er geen internet verkeer geweest
 
Geplaatst door RobW
Het blaster virus lijkt me onmogelijk omdat er verder nog niets op de pc is geínstalleerd en windows gewoon een officiele cd is.

Daarmee is het Blastervirus geenszins onmogelijk. Integendeel, dit overkomt veel mensen met een nieuwe pc. Je hebt hoogstwaarschijnlijk de eerste de beste keer dat je internetverbinding maakte (zonder firewall) toch een blasterwormpje binnengehaald.
 
via startpagina.nl ???

das het enige waar we geweest zijn met die pc

zal wel een tooltje erop los laten voor het blastervirus, heb zelf het idee dat het door de driver van de modem komt, zou dat kunnen?
 
Geplaatst door RobW
via startpagina.nl ???

das het enige waar we geweest zijn met die pc

Welke pagina('s) je hebt bezocht doet er niet toe. Het blasterworpje komt al gauw binnen zodra bepaalde poorten open staan.

Geplaatst door RobW
zal wel een tooltje erop los laten voor het blastervirus, heb zelf het idee dat het door de driver van de modem komt, zou dat kunnen?

Kijk hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=129094&highlight=remote
Zorg dat je álle stappen volgt die nodig zijn voor het verwijderen van het virus én het in het vervolg voorkomen van blasterperikelen. (Tooltje én patch én firewall.)
 
het is wel mogelijk dat het virus bij je op de pc staat..

scan je pc maar 's na met het programma fixblast (van symantec)... en installeer zoiezo de RPC-patch


Het is hier ook al een paar keer voorgekomen, dus het kan zeer zeker wel.
 
Sluit me aan bij wat Buffy meldt. Offline de patch installeren, ff op een andere pc binnenhalen, past op een flop: zo dus.
 
We zullen de pc scannen en als het duidelijk is wat het nu was zal ik het hier wel posten, in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp tot zover

:D
 
als ik winxp instaleer heb ik al gelijk blaster omdat xp,
direct verbinding maakt.
daarom doe ik nu voortaan xp installen zonder internet,
verbinding.dan de firewall + virus scan en dan de updates.

good luck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan