RPC server niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

GZwart

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
10
Hallo, ik heb een externe harddisk van Freecom aangeschaft. Deze op mijn Linksys router aangesloten en geconfigureerd. Er staan 5 pc aangesloten op de router, 4 onder XP en 1 werkt onder Windows Vista Home Premium.

Het doel van deze externe harddisk is regelmatig automatische backup's maken van div folders. Onder XP werkt dit prima. Echter zodra ik het backup programma start op de Vista machine krijg ik de volgende foutmelding:

RPC server not available 0X800706BA.

Ik heb inmiddels heet wat afgesurfd en heb ook van microsoft een patch ontvangen (windows6.0-KB939882-x86) die zou moeten werken. Na deze gedownlaod te hebben geeft hij de foutmelding dat deze patch niet voor dit platform is terwijl ik dat toch duidelijk heb aangegeven.

Ook Freecom hult zich in stil zwijgen. 1 reactie ontvangen met standaard instellingen voor de disk, dat was alles.

Welnu, wie kan me helpen dit probleem op te lossen.

NB ik laat de RPC server al automatisch opstarten.
 
Is je pc wel van het 32 bits bestandssysteem?

Ik had eerder gedacht aan een driver ofzo..
 
Tsja, op zich een goede opmerking, maar welke driver en wat gaat deze driver aanpassen.
 
Tsja, op zich een goede opmerking, maar welke driver en wat gaat deze driver aanpassen.

weet je niet of je een 32 of 64 bits besturingssysteem hebt? :p

wel ik zou zeggen de driver van de site van Freecom
---
dit heb ik ook nog gevonden --> "some of automatic service is stoped. go in control panel, administrative tools, services. Start all automatic tools then retry."

en deze link
wat ik vlug effe gelezen heb en daar heb ik gezien dat vista backup alleen maar ntfs ondersteund.
Ik had mij ook eens een harde schijf van het formaat fat 32 gekocht. misschien is dit bij jou ook wel het geval
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jelpot, tussen haakjes mijn commentaar.

weet je niet of je een 32 of 64 bits besturingssysteem hebt? (Ik heb een 32 bits systeem.)

wel ik zou zeggen de driver van de site van Freecom
---
dit heb ik ook nog gevonden --> "some of automatic service is stoped. go in control panel, administrative tools, services. Start all automatic tools then retry." (Deze regel begrijp ik niet.)

en deze link
wat ik vlug effe gelezen heb en daar heb ik gezien dat vista backup alleen maar ntfs ondersteund.
Ik had mij ook eens een harde schijf van het formaat fat 32 gekocht. misschien is dit bij jou ook wel het geval (De link werkt niet)
 
Hoi Jelpot, tussen haakjes mijn commentaar.

weet je niet of je een 32 of 64 bits besturingssysteem hebt? (Ik heb een 32 bits systeem.)

wel ik zou zeggen de driver van de site van Freecom
---
dit heb ik ook nog gevonden --> "some of automatic service is stoped. go in control panel, administrative tools, services. Start all automatic tools then retry." (Deze regel begrijp ik niet.)

en deze link
wat ik vlug effe gelezen heb en daar heb ik gezien dat vista backup alleen maar ntfs ondersteund.
Ik had mij ook eens een harde schijf van het formaat fat 32 gekocht. misschien is dit bij jou ook wel het geval (De link werkt niet)

voor naar services te gaan (wat je misschien niet goed begrepen zou hebben kan je ook gewoon in start in het zoekvak "services.msc" instypen(zonder aanhalingstekens) om bij je services te komen en alle automatische tools(sorry ik kan er geen ander woord voor vinden :p)


En dan de link die niet werkte heb ik even geupdated...

waar het volgens mij op neerkwam is of je externe HDD een fat 32 systeem is of een ntfs?
Als het een Fat32 systeem is dan zou ik het converteren naar ntfs
 
Laatst bewerkt:
Nou Jelpot, ik heb gedaan wat je gezegd hebt. Resultaat, de schijf wordt niet meer herkend als netwerkschijf. Zodra ik hem aansluit op de USB, kan ik gegevens naar de schijf toe kopieren, echter zodra ik de schijf weer aansluit op de router heeft hij de naam IDE 0 en geeft hij geen grootte weer en kan ik via het netwerk geen data naar de schijf schrijven. Suggesties ?
 
Nou Jelpot, ik heb gedaan wat je gezegd hebt. Resultaat, de schijf wordt niet meer herkend als netwerkschijf. Zodra ik hem aansluit op de USB, kan ik gegevens naar de schijf toe kopieren, echter zodra ik de schijf weer aansluit op de router heeft hij de naam IDE 0 en geeft hij geen grootte weer en kan ik via het netwerk geen data naar de schijf schrijven. Suggesties ?

wat heb je dan precies uitgevoerd?
Heb je het bestandsysteem fat 32 naar ntfs geconverteerd?
zoja, hoe heb je het gedaan?
 
wat heb je dan precies uitgevoerd?
Heb je het bestandsysteem fat 32 naar ntfs geconverteerd?
zoja, hoe heb je het gedaan?

Omdat hiet niet mogelijk was de drive te formateren terwijl deze was aangesloten als netwerkdrive, heb ik de drive via de usb aansluiting aangesloten op de pc. Daarna via de optie formateren gekozen voor ntfs.Dat heeft even geduurd en daarna heb ik de drive weer aangesloten op het netwerk. Resultaat was dat deze niet meer als drive te benaderen was. Hij adverteerde zichzelf wel, je zag alleen "backup" staan, maar ik kon geen mappen toevoegen. Pas als ik de drive weer aansloot op de usb was dat mogelijk.

Daarna als test via het hulpprogramma de drive weer geformateerd naar fat32 en ik kon via het hulpprogramma en de netwerk aansluiting mappen aanmaken.

Wederom ntfs geformateerd en zelfde verhaal als hierboven. Doe ik iets verkeerd ?
 
maar ik weet niet dat er een optie in vista was het bestandssysteem om te zetten in ntfs... :confused:
Ik heb die optie nooit gevonden.

Ofwel ondersteund de server geen ntfs(dan kan je misschien drivers downloaden voor deze)
 
Ik heb Freecom hierom gevraagd, maar er zijn geen drivers beschikbaar, alleen firmware updates en mijn drive beschikt over de laatste versie.
 
wat heb je freecom gevraagd?
drivers voor ntfs of hoe het komt dat je harde schijf niet herkend wordt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan