RPC service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amorlaura

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Berichten
821
Ik heb een notebook opnieuw ginstallleerd met XP home
maar iedere keer krijg ik een melding en dan sluit hij vanzelf af Deze melding is
"Remote procedure Call Service (RPC) is onverwachts gestopt"
En dan sluit ie aut. af binnen 50 sec.

Weet er iemand wat dit is ?
 
Geplaatst door Amorlaura
Ik heb een notebook opnieuw ginstallleerd met XP home
maar iedere keer krijg ik een melding en dan sluit hij vanzelf af Deze melding is
"Remote procedure Call Service (RPC) is onverwachts gestopt"
En dan sluit ie aut. af binnen 50 sec.

Weet er iemand wat dit is ?

Blaster virus.
 
of sasser virus

kijk op helpmij hoe deze weg kan krijgen

om wat meer tijd te krijgen hier vor zodra die rcp call komt ga naar start
uitvoeren
type dan shutdown -a en klik op enter

suc6
 
Wat is er aan de hand?
De Remote Procedure Call (RPC) is een onderdeel van Windows, waarmee programma's met andere computers op internet of een netwerk communiceren. Dit wordt toegepast wanneer je virusprogramma bijvoorbeeld updates controleert en download van internet. Er zit echter een groot beveiligingslek in, waardoor vanaf een andere pc elk willekeurig programma kunt laten lopen. Dit betekent dat hackers overal bij kunnen en je systeem overhoop kunnen halen.

Zoals hierboven genoemd, wordt het lek uitgebuit door een 'worm' die zich op de pc voordoet als msblast.exe. Deze worm maakt gebruik van openstaande poorten . Deze poorten zijn niet geblokkeerd omdat je a) dit lek niet hebt gerepareerd en b) geen firewall hebt.
Deze worm dringt je pc binnen via één van de openstaande poorten en maakt na het opstarten van je pc verbinding met een andere pc. (die van de hacker)


Wat te doen?
1. Schakel systeemherstel tijdelijk uit. Systeemherstel kan namelijk een backup maken van het virus. Antivirus-programma's krijgen van Windows geen toegang tot deze backup. Systeemherstel uitschakelen (XP): Met rechtermuisknop op "Deze computer" klikken -> Kies "Eigenschappen" -> Systeemherstel. Dan aanvinken: systeemherstel op alle stations uitsschakelen.

2. Klik op Ctrl + Alt + Del. Selecteer msblast.exe bij Processen en beëindig deze.

3. Removal tool downloaden: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Meer info over het gebruik: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html

4. Dubbelklik op Fixblast.exe en start de computer opnieuw op.

5. Na opstarten klik je weer op fixblast.exe, zodat je zeker weet dat het virus is verwijderd.

6. Update je virusprogramma en en laat je hele systeem scannen.

7. Zet Systeemherstel weer aan.

8. Download de update van microsoft: http://windowsupdate.microsoft.com/ (Beveiligingsupdate nr. 823980)

9. computer onieuw opstarten

10. Firewall installeren. Ingebouwde Firewall van XP inschakelen: Start -> Configuratiescherm -> Netwerk- en Internet-verbindingen. Kies Mijn netwerklocaties,
kies Netwerkverbindingen weergeven .Kies Eigenschappen van de Internetverbinding door er met de rechter muisknops op te klikken. Klik op het tabblad Geavanceerd en plaats een vinkje voor de optie. Klik OK.
Zonealarm is betrouwbaarder en is te configureren: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

11. klaar!


Bron: http://www.20six.nl/nextEntries/uxx508djszdc
 
RPC

Vriendelijk dank heren voor de snelle reactie maar bij Raymond stond dat ik Mblast.exe in processen uit moest schakelen maar deze stond er niet bij.
Voor de rest heb ik de patches gedownload en geinstall.
en tot nu toe geen afsluiting meer geweest.
Hij werd afgesloten met het schermpje van RPC en daaronder stond system32/1ssas.exe Dus ik denk dat het een sasser virus is.
Ik heb Norton laten scannen maar hij heeft geen virus gevonden.
 
Gescand met Stinger in veilige modus?
 
RPC

Ja ,gedownload en gescand en geeft geen virus aan .
Ik denk afwachten dan maar, hij draait nu goed, nog geen schermpje.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de tips
 
MSblast, Sasser, DOTS.exe

Ik heb geen Msblast.exe of Sasser.exe in mijn processen staan.

Ik heb echter Kaspersky onlangs nog geïnstalleerd (voor mij bekend als één van de betere anti-virus programma's). En deze vond een virus genaamd "DOTS.exe", net voor windows opnieuw op ging starten.

Ik heb het hierna niet meer gekregen.



Hopelijk opgelost?
Je krijgt nog wat te horen!
 
The Linker,

Ik weet niet of het je opgevallen is maar je reageert in een topic van 4 jaar oud !!

Dat heeft niet veel zin.
 
Oud

The Linker,

Ik weet niet of het je opgevallen is maar je reageert in een topic van 4 jaar oud !!

Dat heeft niet veel zin.


Ik denk wel dat het zin heeft.

Toen ik een topic aanmaakte, werd ik naar deze topic gestuurd als ik verdere hulp wou krijgen.

Vandaar dus dat ik even het een en ander toegevoegd heb aan deze topic.
 
Ik raad je aan zelf een nieuw topic te maken in de juiste sectie en daar je probleem voor te leggen.
Deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan