RPL-ROM-FFC probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Na technische hulp van Mik :thumb: (uit die mooie stad Maastricht) heb ik in al onze PC's (4 HP Compaq) een Swee Gigabit netwerkkaart geplaatst. Op zich geen probleem, maar nu geeft één van de PC's het volgende als ik die opstart:
RPL-ROM-FFC, begint te tellen tot 50 en geeft vervolgens gewoon het opstartscherm. Ik kan gewoon inloggen en werken, geen enkel probleem. Behalve als ik de PC weer opstart, dan ...
Wat kan ik hieraan doen, voor het plaatsen van de kaart bestond dit probleem niet en op het Internet zie ik de meest uiteenlopende verhalen over dat RPL.
Wie-o-wie weet raad ?
Ed

Ik neem aan dat je de instellingen van die netwerkkaart ook kunt 'beheren' (vaak via Ctrl-S bij opstarten van de pc o.i.d.). Stel daar dan in dat je geen behoefte hebt aan "Diskless boot" of "Network boot", want dat wordt klaarblijkelijk geprobeerd door de netwerkkaart.

Overigens kan het ook zijn dat hier de ingebouwde netwerkkaart zich meldt. In dat geval gewoon in de BIOS van het moederbord dergelijke instellingen doen (wordt dan zoiets als: Network Boot: Disable etc.)

Succes,

Tijs.

Vervolg RPL

Tijs,
beide opties geprobeerd te activeren, maar het probleem blijft.
Ik heb de netwerkkaart in het andere slot gedaan (misschien was het dat), maar helaas.
Tekst die ik in het scherm in beeld krijg is:
ADR 0016 0A1C 480C
IRQ 10
PIO DEOO

en hij telt gewoon door tot 50 en geeft daarna het inloggscherm.
gr.,
Ed

Geef ook eens de precieze typeaanduiding van die nieuw ingebouwde netwerkkaart. Misschien is er dan ergens een handleiding te downloaden waarin staat hoe het opstarten vanaf het netwerk kan worden uitgeschakeld.

Tijs.

Type Sweex

Tijs,
het is een Sweex LC 103 PCI Express
Is dit voldoende voor je ?
Ed

De informatie op de sweex website gaat qua handleiding niet in op evt. instellingen, alleen op het installeren van drivers.

Er moet een cd-rom bij geleverd zijn met (o.a.) handleiding(en). Misschien bevatten die informatie hoe je dat RPL kunt uitzetten, maar op Internet kan ik het niet vinden.

PS: Als je nog wat achtergrondinformatie wilt weten over 'opstarten vanaf het netwerk' dan lijkt hier een redelijke introductie te staan. Misschien helpt het je ook om te identificeren welke instellingen je af zou moeten zetten in de Sweex.

Tijs.

Voortgang RPL-ROM-FFC

Tijs,
heeft even geduurd (was weg voor de zaak) maar het probleem bestaat nog steeds,
Sweex even gemaild met het probleem, geen antwoord, dus nu maar even schriftelijk gedaan.
Ik laat je het weten als er een oplossing is,
gr.,
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan