RSS feed of deel van website invoegen in PPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Voor mijn sportclub maak ik al een tijdje een wekelijkse PPS met de recente klassementen, nieuwtjes, sponsors etc.

Vorig seizoen moest ik wekelijks dus alle klassementen overnemen en de oude activiteiten verwijderen en nieuwe toevoegen.
Nu heb ik de nieuwe activiteiten al van datum aangepast dus is het enkel nog een kwestie van de juiste dia's te verbergen of weer te geven..

Op die klassementen na natuurlijk.
Graag zou ik deze via de LiveWeb plugin invoegen maar dat lukt me enkel met de ganse website, ik zou graag enkel de tabel van de website plukken en deze live laten bijwerken.

Dit is een voorbeeld van het klassement momenteel:
http://www.volley-avf.be/competitie/klassementavf.php

Ik zou dus graag enkel onderstaande tabel willen zodat deze ook automatisch update elke week.

De volleybalbond bied ook een RSS-klassement aan, maar hier ken ik persoonlijk dus helemaal niets van.
Is dit hiervoor bedoeld of?

Als je me op weg kan helpen zou het me wekelijks alweer een uurtje sparen.
Elke week voor een 20-tal ploegen de klassementen kopiëren, plakken en opnieuw opmaken is tijdrovend en mogelijk overbodig.

Alvast bedankt!

Het kan wel heel eenvoudig met EXCEL. Het is redelijk eenvoudig om vervolgens de informatie van excel te exporteren naar powerpoint. Dat is niet helemaal wat je wil misschien, maar wel zeer snel en eventueel verder te automatiseren

Werkt de liveweb ook in excel of bedoel je via een andere weg?

Hoe ik het moet doen is niet zo erg als het maat automatisch kan.
Alvast bedankt!

Welke office versie heb je?

voor excel 2007/2010:

"gegevens" ribbon -> "externe gegevens ophalen" knop -> "van web" -> website URL ingeven (www.volley....)

Vervolgens zie je de website en een aantal "keuzehokjes" met gele pijltjes. klik op het gele pijltje linksboven bij het klassement en druk op de "importeren" knop. De tabel wordt vervolgens geimporteerd in excel

De stuurpc zal een windows versie zijn met denk ik inderdaad een Office 2010.
Deze heb ik momenteel niet in mijn bezit, ik werk zelf met Excel 2011 for Mac maar ik bekijk het hier nog even en zie wat ik al kan vinden...

Hmm heb Office 2007 terug geïnstalleerd en het lukt me...

Maar als ik een andere reeks selecteer dan Heren 1e provinciale (de eerste keuze).
dan blijft hij steeds bij de eerste keuze, uiteraard moet ik de andere reeksen ook kunnen invoegen in Excel?

Ik heb hier even naar gekeken, en dat is een beetje een beperking van de site zelf (en deels excel), jammer genoeg is er geen manier om via een "GET" methode de juiste op te vragen. Kan wel met "post" met mijn browser, maar dat ondersteund excel weer niet. Je kunt wel de verschillende HTML pagina's opslaan en dan inlezen, maar dat is ook weer een beetje omslachtig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan