RSS live feed maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMorrie1

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hallo,
Ik ben bij de verkeerde categorie, maar dat kwam omdat ik de categorie 'RSS' niet kon vinden.

Ik wil graag een RSS live feed maken, zo'n eentje als bij Nieuw Sloten (voorbeeld).
Ik heb al gegoogeld en ik heb al de basisbegrippen geleerd, (zoals deze), dus ik snap wel hoe je er eentje maakt.
Maar als ik het bestand open in een browser geen tekst (helemaal wit).
Ze zeggen dat je het moet uploaden naar je webserver, maar ik ben ook maar een mens!
Ik wil gewoon zo'n feed hebben waar je op kan abonneren enzo, wie kan mij verder helpen?

MrMorrie1:thumb:

Zo ziet het script eruit

Het script ziet er zó uit:

Code:
<?xml version="1.0"?>
<rss version="2.0">

<channel>

<title>Nieuws</title>
<link>www.google.nl</link>
<description>Het zelfbedachte nieuws!</description>

<item>
<title>Justitie moet drie miljoen bezuinigen:</title>
<link>http://www.google.nl</link>
<description>DEN HAAG - Het kabinet heeft, na een debat van bijna drie uur, besloten dat justitie drie miljoen moet bezuinigen. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

<item>
<title>Nieuw singel van Jeroen van der Boom</title>
<description>WEET IK VEEL - Jeroen heeft de singel 'Later zal het beter zijn' uitgebracht, een mooie belet, dat ineens in op de nummer één schoot. "Ongelooflijk,een droom die uitkomt," had hij gezegd. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

<item>
<title>Nog maar zestig procent van de kinderen speelt buiten</title>
<description>Na het grote onderzoek van de Erasmus Universiteit, blijkt dat nog maar zestig procent van de kinderen tussen de twaalf en vijftien jaar buitenspeelt. Tien procent is verslaafd aan gamen en komt maar één keer naar buiten. De overige twintig procent komt tussen de twee à vijf keer naar buiten. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

</channel>

</rss>

HTML:
<html>
<head>
<title>Homepagina </title>
<style type="text/css">
body {
                                                padding-left: 11em;
                                                font-family: Georgia Calibri,
                                                Times, serif;
                                                color: black;
                                                background-color: #0000ff }
div.1 {                         
                                                width: 440;
                                                padding: 40px;
                                                border: 10px;
                                                background-color: #808080;
                                                solid: #000000;
                                                margin: 5px }
div.2 {
                                                width: 2000;
                                                padding: 80px;
                                                border: 16px solid: #000000;
                                                background-color: #808080;
                                                margin: 6px }
h2 {		
		            text-align: center;
		            border: 1px dotted #000000 }
</style>
</head>
<body>

<h2><div class="1">Homepagina</h2></div>

<div class="1"><?xml version="1.0"?>
<rss version="2.0">

<channel>

<title>Nieuws</title>
<link>www.google.nl</link>
<description>Het zelfbedachte nieuws!</description>

<item>
<title>Justitie moet drie miljoen bezuinigen:</title>
<description>DEN HAAG - Het kabinet heeft, na een debat van bijna drie uur, besloten dat justitie drie miljoen moet bezuinigen. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

<item>
<title>Nieuw singel van Jeroen van der Boom</title>
<description>WEET IK VEEL - Jeroen heeft de singel 'Later zal het beter zijn' uitgebracht, een mooie belet, dat ineens in op de nummer één schoot. "Ongelooflijk,een droom die uitkomt," had hij gezegd. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

<item>
<title>Nog maar zestig procent van de kinderen speelt buiten</title>
<description>Na het grote onderzoek van de Erasmus Universiteit, blijkt dat nog maar zestig procent van de kinderen tussen de twaalf en vijftien jaar buitenspeelt. Tien procent is verslaafd aan gamen en komt maar één keer naar buiten. De overige twintig procent komt tussen de twee à vijf keer naar buiten. (Het bericht gaat verder, maar ik doe nu de eerste paar regels)</description>
</item>

</channel>

</rss>

</div>

Voor zover ikw eet kun je geen xml schrijven binnen een html pagina, dus ook geen rss. Het is mogelijk maar niet op deze manier.

Even terzijde!
Er staat:
HTML:
<body>
<h2><div class="1">Homepagina</h2></div>
Maar ...:
  • Een <h2> is een block-element, en een <div> ook. Die mogen niet in elkaar geschoven worden. Er kan wel een <span> binnen een <h2> opgenomen worden.
  • Dan zou het worden:
    HTML:
    <body>
    <h2><span class="1">Homepagina</h2></span>
Maar ...:
  • In elkaar gegroepeerde elementen moeten niet in volgorde van openen afgesloten worden, maar in de volgorde: laatst geopend > eerst gesloten.
  • Hier is eerst de <h2> geopend, en daarna de <span>. De <span> moet dus het eerste afgesloten worden met de </span>, en daarna komt pas de </h2>.
  • Dan zou het worden:
    HTML:
    <body>
    <h2><span class="1">Homepagina</span></h2>
Maar ...:
  • De naam van een class mag niet beginnen met een cijfer; eerst een letter en dan een cijfer mag wel.
    In CSS, identifiers (including element names, classes, and IDs in selectors) can contain only the characters [a-zA-Z0-9] and ISO 10646 characters U+00A0 and higher, plus the hyphen (-) and the underscore (_); they cannot start with a digit, two hyphens, or a hyphen followed by a digit.
    www.w3.org/TR/CSS21/syndata.html#characters
  • Het moet dus worden:
    HTML:
    <body>
    <h2><span class="nr1">Homepagina</span></h2>
Tenslotte kan de <span> hier eigenlijk wel gemist worden: de class kan ook direct aan de <h2> gekoppeld worden. Dan wordt het:
HTML:
<body>
<h2 class="nr1">Homepagina</h2>
En als de andere <h2>'s op de pagina dezelfde styles moeten krijgen, dan kan ook de class gemist worden, en alles in de h2 {...} gezet worden:
HTML:
<body>
<h2>Homepagina</h2>
O, vergeet ik bijna: in de document-structuur van een html-pagina moet de eerste <h> in de <body> altijd de <h1> zijn. Dan wordt het:
HTML:
<body>
<h1>Homepagina</h1>
Als de lettergrootte van de <h1> te groot is, kan deze in de css aangepast worden; dan blijft de pagina-structuur overeind. :)

NB: er staan nog meer foutjes in (in de css; zie andere topic).
Sterk aanbevolen:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan