Rt2500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruby33

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
hallo,

ik heb sinds kort een oude server 7 jaar oud weten te krijgen ' super oud heeft ram geheugen van 128 mb totaal en kloksnelheid is 800mhz P2 ' maar goed ik heb een netwerk kaartje erin gedrukt de rt2500 van ralink. maar... de computer vindt men thuis netwerk wel maar dan met een signaal van 10% en te traag om op internet te kunnen... hoe verhelp ik dit zonder men pc te laten verhuizen
extra details :
hij staat boven op een studeer kamer en router staat bij de meterkast beneden maakt dit enigzins wat uit ?

Ja, natuurlijk maakt het uit waar de computer staat en waar de router staat: Hoe verder van elkaar, hoe slechter het signaal. Daar tellen ook (betonnen of gipsplaat) muren in mee en (betonnen) plafonds.
Ook telt mee hoeveel anderen in jouw buurt op hetzelfde (frequentie-)kanaal hun draadloze netwerken hebben: Hoe meer netwerken op hetzelfde kanaal, hoe slechter de ontvangst.

Het eerste wat ik zou doen is tijdelijk de pc naar beneden halen, evt. zelfs naast de draadloze router te zetten en te kijken of je dan wél genoeg signaal hebt en goed kunt internetten, dan is de ralink niet de schuldige maar de zaken uit de bovengenoemde informatie.

Heb je eenmaal goed signaal (dus vlakbij je router), kijk dan of een programma als NetStumbler of Inssider (directe download-link: hier) je kunnen vertellen welk kanaalnummer vrij (danwel weinig gebruikt) is, waar je dan de draadloze instellingen op de router aan moet aanpassen. Misschien levert dat nog wat op qua signaalsterkte op die zolder.

Blijft het signaal zo slecht, dan zul je wat anders moeten bedenken, zoals het plaatsen van de router op een andere plaats (centraler in je huis of in het trappenhuis etc.)
Er zijn ook signaalversterkers / signaalrepeaters die je kunt proberen, maar ik heb geen direct advies welke je dan zou moeten nemen (stel daar dan een nieuwe vraag over).

Succes,

Tijs.

sowieso is een meterkast een domme plaats om een draadloze router in te zetten.
In de meterkast zit hoogspanning,230 volt.
Ieder stroomgeleider wekt een magnetisch veld op. En zeker wisselstroom.
Dit kan behoorlijk storen met een draadloos signaal.

Woops sorry de router stond bij de kamer op de plank ik had me vergist in netwerk en telefoon netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan