RT73 USB Wireless Lan Card Driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo!

mijn laptop herkent nog steeds geen draadloze routers ( niet de mijne en ook niet die van mensen in de buurt ;) ) Dus misschien kon het liggen aan de driver, en ik weet niet echt waar ik moet zoeken voor de up-to-date drivers. wat opmerkelijk is dat een vriendin precies dezelfde laptop heeft ( zelfde merk zelfde winkel van aankoop etc etc.. ) en zij kan ook geen enkele draadloze verbindingen herkennen terwijl andere laptops het bij haar wel netjes draadloos doen ( laptops van andere merken )

Staat de draadloze verbinding wel ingeschakeld op de laptop?

Bij de meeste laptops moet de wireless verbinding handmatig ingeschakeld worden, soms met een knopje aan voor- of zijkant van de laptop, soms met een toets-combinatie. Hoe precies staat in de handleiding.

Welk merk-type laptop hebben we het over?

Bij de meeste laptops moet de wireless verbinding handmatig ingeschakeld worden, soms met een knopje aan voor- of zijkant van de laptop, soms met een toets-combinatie. Hoe precies staat in de handleiding.

Welk merk-type laptop hebben we het over?

Volgensmij is dat bij mijn laptop niet :]
Ik heb een belinea o.book 1.

Lees de handleiding eens even door, daar staat het zeker in!

Lees de handleiding eens even door, daar staat het zeker in!

Oke ik zal het doen :p

Ik belde vanmiddag trouwens met de klantenservice van Ziggo ( mijn internetprovider waar ik al sowieso internet via modem heb ) en die gaf me instructies door hoe ik de router kon aansluiten en nadat ik dat deed liep de pc vast. tijdens het opnieuw opstarten kwamen er allemaal teksten enzo en mijn pc wou maar niet starten door die teksten en steeds opnieuw proberen startte die eindelijk op en sindsdien loopt mijn laptop op sommige momenten zomaar ineens vast, en iedere keer als ik de lap opnieuw opstart komt er eerst zo'n tekst, ik zal zo wel kijken wat er staat.

Oke dit staat er:

Intel Undi, PXE-2.0 ( build 082 )
copyright blabla
VIA RHINE II Fast Ethernet Adapter v2.43
dat is denk ik het onbelangrijkste..

Maar dan komt er:

Client MAC ADDR: 00 40 D0 E6 33 4F
GUID: 00000000-0000-0000-0000-0040D0E6334F

DHCP ............................

PXE-E51 No DHCP or ProxyDHC ( nog iets wat ik niet meekreeg )
PXE-M0F : exiting intel pxe rom

en dan gaat het weer normaal verder met opstarten...

nu ben ik toch wel erg bang hoor.. ik heb gegoogled en sommige mensen die ook zo een scherm kregen bij 't opstarten crashde de harde schijf enz
maar hoe kan dat? de laptop is nog niet eens 2 maanden oud!

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt ik kan nu draadloos! bedankt mrmusic ik heb de handleiding doorgelezen en ik moest draadloos netwerk inschakelen door FN+F1 in te drukken :D
maar nu heb iknog steeds een vraag
ik heb een gewone pc, daar moet geen draadloos netwerk op maar daar willen andere gezinsleden nog wel op blijven internetten. hoe doe ik dat?

Het is me gelukt ik kan nu draadloos! bedankt mrmusic ik heb de handleiding doorgelezen en ik moest draadloos netwerk inschakelen door FN+F1 in te drukken :D
maar nu heb iknog steeds een vraag
ik heb een gewone pc, daar moet geen draadloos netwerk op maar daar willen andere gezinsleden nog wel op blijven internetten. hoe doe ik dat?

Vwb de laptop: graag gedaan!

Vwb de gewone pc die niet draadloos moet: gewoon met utp kabeltje de pc met de router verbinden

Vwb de laptop: graag gedaan!

Vwb de gewone pc die niet draadloos moet: gewoon met utp kabeltje de pc met de router verbinden

ik krijg nog geen verbinding op de normale pc..
ik heb de utpkabel in poort 1 van de router gestoken en die loopt naar de gewone pc..
maar het lichtje bij 1 brand niet.

- probeer een andere kabel
- probeer een andere poort
- staat op die PC de netwerk=verbinding wel ingeschakeld?
- staat er bij die pc gele uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer?

- probeer een andere kabel
- probeer een andere poort
- staat op die PC de netwerk=verbinding wel ingeschakeld?
- staat er bij die pc gele uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer?

-ik denk niet dat het aan de kabel ligt want ooit toen ik eens op een andere manier probeerde om draadloos internet te krijgen kreeg ik verbinding ( maar ik kon nog steeds niet op internet )
- hoe doe je dat? ( Ik heb windows XP op de pc. )
- nee er staan geen uitroeptekens,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan