RTF-code (Rich Text Format) leesbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arrie23

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
400
Beste lezers,

Ik heb een txt-bestand aangeleverd gekregen met daarin teksten inclusief de rtf-codes als platte tekst. Is er een manier om dit te openen zonder dat de rtf-codes er omheen blijven staan.

Voorbeeld:
In het bestand staat als platte tekst:
{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1043{\fonttbl{\f0\fswiss\fcharset0 Arial;}}
{\*\generator Msftedit 5.41.15.1515;}\viewkind4\uc1\pard\lang1033\f0\fs20 Ik wil alleen maar deze regel zien en niet de rtf-code er omheen.\lang1043\par
}

Als resultaat wil ik graag:
Ik wil alleen maar deze regel zien en niet de rtf-code er omheen

Weet iemand een oplossing, ik hoor het graag
 
Als de RTF code standaard is, zou WORD dat gewoon moeten openen zonder problemen zelf nog nooit meegemaakt dat ik de encodeing te zien kreeg. heet de file wel .rtf?
 
Bedankt voor uw reactie. Het probleem is echter dat ik het bestand als .txt-bestand aangeleverd heb gekregen waarin dus als platte tekst deze RTF-code staat uitgeschreven rondom de eigenlijke teksten die ik er graag uit zou willen destilleren. Als ik het bestand open in Word, Wordpad of Notepad opent het dus automatisch alle teksten inclusief de RTF-codes als platte tekst. Mijn vraag is of er iets is waarmee de RTF-codes herkend worden en waarmee alleen de eigenlijke teksten overblijven.
 
De extensie omzetten. Dus Bestand.txt --> Bestand.rtf
 
Beste OctaFish,

Bedankt voor deze, in al zijn eenvoud, perfecte oplossing!! Dit scheelt mij een hele hoop gedoe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan