RTF Paragraph

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Dag iedereen,

Ik heb nu een programma dat RTF pagina's kan schrijven, en dat kan converten naar HTML.

Nu zit het probleem in RTF. Ik wil namelijk dat er een Paragraph wordt ingevoegd, wanneer er op 'ENTER' wordt gedrukt.

Huidige situatie:
Bij het drukken op 'ENTER' wordt er een "BREAK", ingevoegd. (HTML:"< BR >")

Ik wil dat er bij 'ENTER' een "PARAGRAPH EINDE/BEGIN" wordt ingevoegd. (RTF: "/N") (HTML:"< P ></ P >").

Bij het drukken op "SHIFT+ENTER" moet een de "BREAK" worden ingevoegd.

Weet iemand hoe dit moet.

mvg

Wouter

Laatst bewerkt:
Ik snap hem niet helemaal, maar dit is wat ik weet:

Een paragraaf moet een begin <P> en een einde hebben </P>. Een break is een <BR>.
Dit zijn standaard html codes, dus ik hoop dat je dit bedoelt.

Aaai... < P > begin paragraaf. < /p > voor einde.

< BR > Voor Break.

De spaties moet je eruit halen. :)

Bedankt, nu moet de vraagstelling iets duidelijker zijn. Maar dan nog de brandende vraag. Hoe zorg ik dat er een Paragraph wordt ingevoegd?

Wouter

Hoe ik het zou aanpakken:
Als de gebruiker op een lege regel staat, en vervolgens op Enter drukt, dan begint de paragraaf. Als dan de tekst wordt ingevoerd, en de gebruiker doet dan weer enter, dan de codes < BR> en < /P > (of alleen < /P >).

Het komt er in het kort op neer, dan tekst tussen 2 blanko regels, een paragraaf moeten worden. Ik weet niet of je dit makkelijker in je editor of in je convertor kan stoppen.

hmmm, dit is alleen via HTML. Ik heb het nu eigenlijk het meeste over RTF. In RTF kun je (HOE is dus de vraag) een Paragraph invoeren, dit haal ik uit het feit dat je de code "/N", die staat voor Eind Paragraph in RTF, terug vind in de RTF code.

De vraag is dus:
Hoe voeg ik in een RTF venster/textbox een Paragraph in?

mvg

Wouter

Wat ik uit MSDN haal:

RTF Code Description RTF Code Description
- OptionalHyphen objcropl CropLeft
\n EndParagraph objcropr CropRight

Dus ik denk dat het de - teken is (min).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan