RTL XL - Silverlight drama...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Op mijn laptop (Windows 7) kijk ik regelmatig programma's terug via RTL XL (Silverlight)
Ik ben al gestopt het te proberen met Firefox, want daar liep 'ie regelmatig op vast. Tegenwoordig is het ook via IE drama! Soms kijk ik een paar uitzendingen probleemloos en op andere dagen loopt ie om de haverklap vast. De laatste dagen functioneert het meer niet dan wel...

In de loop van een uitzending begint eerst het beeld minder vloeiend te lopen, dan schokkerig en uiteindelijk blijft het helemaal hangen. Dan hoor je dat het geluid duidelijk vooruit loopt op het beeld. Dit is vaak het moment waarop ik de boel kan afsluiten, omdat niks meer werkt. Pas na een herstart van de computer kan ik het opnieuw proberen. In het gunstigste geval...
Soms is het ook 'te laat' om in te grijpen. De browser reageert dan vrijwel nergens meer op, of zwaar vertraagd. Dit geldt voor de hele laptop trouwens: niks reageert zoals het zou moeten. Op een gegeven moment is IE wel afgesloten, maar hapert het geluid nog door. CTRL+ALT+DEL reageert als ik mazzel heb en dan kan ik verder met de herstart.
Het komt echetr ook voor dat echt NIKS meer werkt en de AAN/UIT knop het laatste redmiddel is. Opnieuw opstarten gaat dan zéér langzaam, alsof de problemen nog doorwerken tijdens en na de herstart. In het extreemste geval duurt het 10-15 min voor hij opnieuw is gestart en dan nog zo traag reageert dat ik er een tweede herstart voor nodig heb om alles weer soepel te laten draaien.

Heel storend en tijdrovend. Gelukkig komt het alleen voor bij RTL XL.
Via mediaspeler kan ik ongestoord van alles bekijken zonder vastlopen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hallo Ping Wing
Ik weet niet of dit ook voor jou helpt, maar probeer eens het volgende:
Open Silverlight via startmenu, ga naar toepassingsopslag en vink toepassing inschakelen uit.
Ik heb dit eens ergens gelezen als je daar problemen mee had(ik bedoel RTL).
Ik hoop dat dit voor jou werkt!
Vraag mij niet wat dit inhoud, als het niet werkt kan je het altijd weer inschakelen.
Succes Peter

Bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen en laat weten of het wat oplost.

Helaas...bovenstaande opties een tijdje uitgeprobeerd, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Iemand anders nog tips?

Ik heb helaas ook dat probleem voorhanden gehad, Pingwing.
Ik kan me alleen nog herinneren dat ik ooit een programma heb gedownload waar dat onderdeel van uitmaakte en het vanaf die tijd weer gewoon werkte.
Ik weet alleen niet meer wat voor programma dat was.
(misschien gemistdownloader) maar dat weet ik niet zeker.
Succes Peter

Het probleem blijft bestaan en bleek zich vorige week ineens uit te breiden naar Windows Mediaplayer tijdens het kijken naar bestanden op schijf. Opvallend is dat het processorgebruik op 100% komt te staan als het systeem vastloopt en ook na afsluiten IE niet vermindert.

Ondertussen even verder gezocht op internet en op de site van HP (laptop) en daar las ik een aantal dingen over prestaties en energiebeheer. Ben eens gaan testen en sindsdien geen problemen meer gehad; op netstroom of op batterij met hoge prestaties.

Zou dat het niet gewoon kunnen zijn? Dat niet het programma de problemen veroorzaakt, maar dat de laptop op batterij (in een bepaald energieschema) gewoon zijn prestaties zodanig naar beneden gooit dat programma's als mediaplayer/silverlight teveel vragen en dus het systeem vast loopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan