Ruimte can de C: schijf verdwijnt zomaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fanty

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo,
Ik heb een laptop van ongeveer 4 jaar oud alles doet het nog goed alleen sinds eergister gaat er opeens heel langzaam schijfruimte weg van mijn C: Schijf.
En dat terwijl ik alleen op youtube zit. Ik heb al een virusscan gedaan en de pc op allerlei manieren opgeschoont maar er blijft ruimte weggaan.
Deze ruimte gaat ongeveer weg met 100/200mb per uur ik heb nu nog 50GB over op mijn C: (ik heb geen externe harde schijf) maar ik ben bang
dat ik op den duur niks meer over houd van die 50GB.

Het zou heel fijn zijn als iemand me kon helpen met dit probleem :confused:

Ik gebruik windows 7

Hoe en waarmee heb je precies opgeschoond? CCleaner al geprobeerd?

Kijk eens met dit progje waar je ruimte naar toe gaat.

Schakel systeemherstel eens uit en kijk wat dat oplevert.

Tik in de adresbalk van de Verkenner eens %temp% en druk op de Enter toets.
Je bent nu in je temp map.
Deze kun je helemaal leeg gooien en als er wordt gemeld dat er iets in gebruik is sla je die over.

Kijk ook eens of er niet een programma wordt gestart dat je niet kent.
Misschien dat er iets is dat een uitgebreide logging bijhoud dat zoveel MB per uur kost.

Laatst bewerkt:
Ik had al met windows zijn eigen programma opgeschoont en later met mijn antivirus (advanced systemcare)
kan het er mischien mee te maken hebben dat ik een tijdje geleden 2 trojans in mijn register had zitten ? (die zijn uiteraard gelijk verwijderd via de antivirus)
en hoe zet ik mijn systeemherstel uit? ik ben niet zo heel erg thuis in computers verder

%temp% levert hier 41mb op. Geen klappertje... :confused:

deze computer->rechtsklikken->eigenschappen->geavanceerde systeeminstellingen->systeembeveiliging->C: aanklikken en [configureren]

Laatst bewerkt:
Ik heb nu met dat programma gescant waar de ruimte zit maar daar snap ik niet echt veel van :confused:

Ik probeer nu die systeemherstel uit te zetten en ik ben nu hier (bijlage)

Bijlage.PNG

waar moet ik nu heen?
Ik ben namelijk altijd heel erg bang dat ik iets verkeerd doe vandaar dat ik het nog maar even vraag

Laatst bewerkt:
Je ziet een taart met punten in verschillende kleuren. De grootste punt gebruikt het meeste ruimte. Klik je die aan dan zie je welke map het is. Zo kun je achterhalen waar je ruimte blijft...

scnshot.gif

Systeemherstel uitschakelen:
deze computer->rechtsklikken->eigenschappen->geavanceerde systeeminstellingen->systeembeveiliging->C: aanklikken en [configureren]

Laatst bewerkt:
Zover ik kan zien is alles in die scanner gewoon normaal alleen er gaat ruimte weg terwijl ik alleen op internet browse en dat vind ik heel erg vreemd :eek:

Ik heb nu CCleaner aanstaan eens kijken wat daaruit komt

Hij is nu wel gelijk schoon ik heb nu 69.5 GB alleen ik weet niet of er nu nog steeds zomaar ruimte weg gaat....

Laatst bewerkt:
%temp% levert hier 41mb op. Geen klappertje... :confused:

Dan ben je waarschijnlijk iemand die regelmatig een schoonmaak actie doet.
Dat doet lang niet iedereen en kan het behoorlijk oplopen.

Er staat nu nog steeds 69.5 GB ik denk dat als de ruimte weg blijft lopen ik gewoon CCleaner 1x per week laat draaien want dit heeft me deze keer 19GB opgelevert

Algemene tip. Als je bepaalde zaken/onderwerpen zoekt in Windows 7 ga dan naar naar de grote knop linksonder > Starten en type in het zoekvak wat sleutel/key woorden in. Dit werkt vaak prima en brengt je snel waar je zijn moet!

Oude herstelpunten kun je verwijderen. Uitschakelen is onverstandig!

Ik zou in ieder geval ook eens een scan met MBAM (freeware) doen. Vòòr de scan eerst MBAM updaten!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat de instellingen voor ruimtegebruik voor tijdelijke Internet-bestanden 'te hoog' is gezet.
Natuurlijk/helaas/standaard heb je niet vermeld welke browser je gebruikt, dus ik ga er hier maar even vanuit dat het Internet Explorer is.
Bekijk het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Klik op Instellingen in het tabblad Algemeen.
Kijk wat er staat bij "Te gebruiken schijfruimte", en verlaag dat naar (bijv.) 150 MB. Druk daarna zo vaak OK als nodig.

Kijk of dat helpt.

In Firefox 13 is de de instelling daaromtrent te vinden onder: Extra -> Opties -> hoofdsectie Geavanceerd -> tabblad Netwerk -> Gebufferde webinhoud

Tijs.

Ik heb dit allemaal geprobeerd maar ben er net achter gekomen dat er nog steeds ruimte weggaat ik heb nu 68.5 GB dus er is weer 1 GB gewoon helemaal weg ik heb al geprobeerd om met CCleaner die 1GB terug te krijgen maar daar kwam maar 32mb uit de instellingen van mijn browser (firefox) heb ik al veranderd

deze ruimte gaat alleen weg als ik mijn browser gebruik

Had nog even gedacht aan Flash Player cache, maar die cache wordt (ook) opgeruimd door CCleaner.

Ik heb dus geen idee, en je zult (wat mij betreft) actiever moeten gaan bijhouden wáár die bestanden erbij gekomen zijn (bijv. zoeken op "aanmaakdatum" of "datum laatst gewijzigd") of programma's gebruiken om het in bij te houden / te controleren, zoals TreeSize Free

Tijs.

Nog niet met die programma's wel met Advanced system care die heeft heel veel malware en dergelijke eraf gehaald

Ik ben eens aan het rondlezen wat Advanced system care nou eigenlijk is en wat ik lees kan mij er niet echt van overtuigen dat het een degelijke antivirusscanner is. Het lijkt mij meer een onderhoudsdingetje voor optimale prestaties en zelfs daar lees ik niet alleen positieve verhalen over. In mijn optiek zit je pc nu zonder antivirus...

Mijn advies;

Advanced system care weghalen.

CCleaner draaien en dan vooral het tabblad [register]. Herhaal de procedure met de standaard instellingen daar tot er geen fouten meer worden gevonden. Het wijst zichzelf... Dan het tabblad [cleaner] nogmaals. Let op dat de optie [cookies] bij je browser is aangevinkt...

cookie.jpg

AVG Free downloaden en installeren
MBAM downloaden en installeren
SuperAntiSpyware downloaden en installeren

Deze 3 programma's updaten voor zover dat al niet automatisch gebeurt en in bovenstaande volgorde je pc laten doorlichten.

Laatst bewerkt:
Ik ben daar nu mee bezig maar even afwachten wat eruit komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan