Ruimte op C-schijf wisselt

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
De ruimte op mijn C-schijf (SSD) wisselt steeds.
De ene keer heb ik 880MB en de andere keer 8,7 GB
En dat is goed, maar soms als ik iets tijdelijk wil opslaan geeft hij te weinig ruimte.
Hoe komt dat verschil en kan ik die wisseling stop zetten?
Groet,
Martin

Waarschijnlijk komt dat door cache gebruik of tijdelijke opslag (bijvoorbeeld bij het uitpakken van een .rar bestand). Je kunt altijd nog een tooltje als CCleaner gebruiken om wat overbodige bestanden weg te gooien.

Of omdat het profiel groter moet worden reserveert hij daar ook weer voor(profiel je gebruikersaccount word daarmee bedoelt).

Toevallig viel mij dit een paar dagen geleden ook op. Bij mij varieerd (ook de C:/ partitie) tussen de 1 en 7 GB. Omdat die balk rood wordt als hij onder de 5 Gig komt, viel mij dit dus direct op.
Ik dacht eigenlijk meteen aan mijn virus scanner. Dit omdat die wel eens het geintje uithaald om een ISO bestand van een paar gig in de quarantine te zetten. En dat spul bewaard hij op C:/. Maar vorige week was dit niet het geval. Misschien bij jou wel ?

Ben echter wel benieuwd naar de eventuele 'oplossing' of antwoord. Ondanks dat het volgens mij geen directe gevolgen heeft, ben ik toch wel nieuwsgierig. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan