Ruimte toevoegen boven hoofdstukvermelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr De Vries

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Beste forumgenoten,

Graag wil ik boven mijn hoofdstukvermelding automatisch een aantal regels ruimte aanbrengen (Dus de hoofdstukvermelding lager op het papier aanbrengen). Via Style>Paragraph>Spacing After kan ik ruimte aanbrengen onder de de regel. Via Style>Paragraph>Spacing Before kan ik echter alleen ruimte voor de header aanbrengen indien de header de start is van een nieuwe sectie.

Is het ook mogelijk automatisch ruimte te creeren boven een hoofdstukvermelding zonder een nieuwe sectie te starten bij iedere nieuwe hoofdstuk?

(Ik heb Word 2011 (MAC), indien van belang)

Laatst bewerkt:
Via Style>Paragraph>Spacing Before kan ik echter alleen ruimte voor de header aanbrengen indien de header de start is van een nieuwe sectie.
Dat lijkt mij héél sterk; en als dat zo is op een MAC, lijkt mij dat een hele goede reden om de mac bij het groot vuil te zetten :). Want op een Windows machine krijg je exact wat je wilt bij Spacing Before. En eerlijk gezegd lijkt mij dat ook niet meer dan logisch... Overigens een instelling die ik verafschuw, dus dat zou voor mij dan weer een reden kunnen zijn om die mac van jou van de schroothoop te trekken en mijn windows laptop daar voor je achter te laten; hebben we allebei wat we nodig hebben :). Ik een machine waar je geen witruimte boven alinea's kunt instellen (een redelijk overbodige instelling m.i.) en jij een machine waar het juist wél kan.

Ei, dan ben ik bang dat ik hem toch bij de schroothoop moet pleuren. Als ik de spacing before aanpas in Heading 1 veranderd alleen de inleiding hoofdstukvermelding (want daar is een sectieovergang). Erg vervelend dit.

Ik heb even een testje gemaakt die bij mij dus de goede witruimte laat zien. Ben benieuwd of de mac dat nu wel of niet goed doet.

Bijlagen

Ja nu zie ik de ruimtes wel. Als ik de ruimte in jouw document aanpas via style veranderen ze ook beide. Wat gek.

Misschien moet jij op jouw beurt nu een document posten waar het bedoelde effect wél in zit. Want er lijkt dan toch iets anders aan de hand te zijn.

Probeer deze eens...

Bijlagen

Eigenlijk heel simpel, en een techniek die ik je bij deze dus van harte aanbeveel. Uit je document maakte ik op dat je elke kop op een nieuwe pagina wilde hebben, want je sluit elk hoofdstuk af met een harde pagina-einde gevolgd door Kop1. Als dat het effect is dat je wilt, kun je beter in de kop aangeven dat de kop op een nieuwe pagina moet beginnen. Ik heb dus de harde pagina-eindes verwijderd en de Alinea instelling van de kop aangepast.

En ik was net in de auto gestapt :D. Mag je de vraag op <Opgelost> zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan