Ruimte van de koptekst weghalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik heb documenten met meerdere pagina's. Ik wil alleen op de eerste pagina een koptekst en de laatste een voettekst. Ik geef op bij pagina instellingen dat alleen de eerste pagina een koptekst moet hebben. Alleen reserveerd word2003 op de rest van de pagina's de ruimte waar normaal de koptekst en voettekst zou komen te staan. Kan ik deze "gereserveerde" ruimte zo instellen dat ik er gewoon tekst in kwijt kan. Nu begint de volgende pagina een stuk lager door deze ruimte. Ik hoop dat ik mijn probleempje duidelijk heb omschreven. Zoniet, hoor ik het graag.

Sjoef

Menu 'Bestand'
Paginaindeling
tabblad 'Indeling'
Eerste pagina afwijkend.
Nu kan je op de eerste pagina een koptekst maken met een ruimte die je wilt.

Hoi Thieu, daar was ik inmiddels ook achter. Alleen kan ik dan op de 2e pagina de ruimte die gereserveerd is voor de koptekst niet benutten. Met andere woorden, de 1e regel tekst die op pagina 2 staat, staat een stuk lager dan dat ik wil hebben, omdat er een "onzichtbare" koptekst staat.

Sjoef

Op die tweede pagina kan je de koptekst hoogte weer wijzigen zonder dat dit invloed heeft op de eerste.
Waarschijnlijk had je de koptekst al gewijzigd voordat je 'eerste pagina afwijkend' hebt ingesteld

Hoi Thieu, bedankt voor het meedenken. Waarom ik niet begreep dat de 2e pagina steeds zo laag begon (het leek wel of de ruimte van de koptekst gereserveerd bleef) komt omdat de bovenmarge zo stond ingesteld:o Probleem is dus opgelost.

Sjoef

Hoi Thieu, bedankt voor het meedenken. Waarom ik niet begreep dat de 2e pagina steeds zo laag begon (het leek wel of de ruimte van de koptekst gereserveerd bleef) komt omdat de bovenmarge zo stond ingesteld:o Probleem is dus opgelost.

Sjoef

Hoi, klopt ja.
En door het instellen van 'eerste pagina afwijkend' kan op je eerste pagina een andere bovenmarge instellen en heeft dat geen invloed op de overige pagina's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan