Ruimte voor 2e HD, maar welke in Asus x71A

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
61
Hoi,

in mijn Asus X71a is een tweede ruimte vrij voor een aanvullende HD. Ik heb al gezocht op de site van Asus maar kan daar geen info vinden over de benodigde specs voor deze HD.
De hoofd HD die er nu in zit is er een van 320 gig, maar ik zou er graag een van 500 bij zetten als dat kan, dan kan ik voorlopig lekker vooruit met het opslaan van mn podcasts etc.
Kan iemand me vertellen welke specs nodig zijn of evt zelfs een advies geven over een HD?:thumb:
 
nee onderin de laptop is er een tweede compartiment om een extra HD te plaatsen. Staat zo ook beschreven in de manual, alleen staat daar weer niet bij of er een max formaat is. Is wel een 17 inch, dus ruimte kom ik niet bepaald te kort...:p
 
mischien is het wel dezelfde maat als je er al in hebt zitten?
en mischien kun je dat uittesten met die?
 
Laatst bewerkt:
dat lijkt me dan weer geen feest, als er iets niet goed gaat (zou zo 123 niet weten wat, maar toch), dan ben ik alles wat erop staat kwijt en kan ik een nieuwe install doen....:shocked:
 
Het e.e.a. lijkt mij minder gecompliceerd dan het lijkt. Afhankelijk van de Windowsversie en het type moederbord én er vanuit gaande dat dit redelijk nieuw is, dan maakt het geen tierielier uit en kan je elke gewenste grootte plaatsen, mits de schijf qua inches maar voldoet aan de ruimte in het compartiment. Vanzelfsprekend zijn aansluitmodi zoals IDE en SATA ook relevant, maar ik ga er niet vanuit dat er nog een IDE schijf inzit.

Samengevat : is het een machine van wat recentere datum (met SATA aansluitingen) en als OS Windows XP of hoger; dan kan je m.i. elke gewenste grootte hdd plaatsen.
 
Gezien het type laptop durf ik wel te stellen dat er een 2.5 inch SATA harddisk in kan. Grootte mag je zelf kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan