Ruimte vrijmaken/snellere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hallo
Ik zoek een programma waarmee je je pc kunt opschonen en onnodige bestanden verwijderen zodat hij sneller is en zodat je optimaal gebruik maakt van het RAM geheugen.
Op internet staan genoeg van dat soort programma's maar ik zoek echt een goeie en betrouwbare.

gr Joeri

Ccleaner wordt heel vaak gebruikt voor overbodige bestanden, en met glary utilities heb je alles in 1

bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het proberen :thumb:

EDIT: gedaan, het werkte prima, maar nu zoek ik ook nog iets waarmee er meer RAM geheugen word gebruikt en zodat de pc sneller werkt

Laatst bewerkt:
ok.

maar wat bedoel je nu precies wat je met je ram wilt??

wordt er teveel gebruikt?
draaien er processen teveel als je je pc aanzet?

ok.

maar wat bedoel je nu precies wat je met je ram wilt??

wordt er teveel gebruikt?
draaien er processen teveel als je je pc aanzet?

ik bedoel dat het RAM geheugen meer word benut
verder weet ik ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, alleen ik wil dat de pc sneller werkt... :confused:
sorry als ik mischien onduidelijk ben

Laatst bewerkt:
daar valt niet zoveel aan in te stellen hoor.

het kan juist zijn dat je teveel processen tegelijk hebt lopen en dat maakt het ook trager.
als voorbeeld:waarom zou je msn laten opstarten als je er toch geen gebruik van maakt

ook de boel als eens gedefragmenteerd?

kan ik nog proberen
maar bestaat er verder niets waardoor je pc sneller werkt?

Met het programmatje pc booster heb ik al veel resultaat gezien wanneer ik de pc van mijn ouders nog eens in orde heb gezet en daarna dit programma heb gedraaid.
Eerst is er een gewone scan zoals zoveel programma' hebben maar dan heb je nog tabbladen waar je veel extra opties hebt voor je pc sneller te laten lopen :thumb: Het helpt echt :D
Wel moet je altijd goed opletten wat je aanvinkt;)
Als je op een onderdeel klikt wat je mogenlijk wilt gaan aanvinken komt er een uitleg bij te staan wat het juist zal doen en of het aangewezen is of niet...
Als er not recommanded bij staat zou ik het natuurlijk niet doen maar zo stom is niemand denk ik LOL :D
Die opties staan er natuurlijk niet voor niets en je kan ze aanduiden maar ik zou dit niet doen tenzij je echt goed weet wat ze dan zullen doen

lol ik ga nu defragmenteren en dan zie ik wel :p

bedankt voor de hulp :thumb:

defragementeren is ook altijd wel aangeraden voor extra snelheid :thumb:
Maar met welk programma ga je dit doen?
Het standaart programma van windows?:confused:

defragementeren is ook altijd wel aangeraden voor extra snelheid :thumb:
Maar met welk programma ga je dit doen?
Het standaart programma van windows?:confused:

uhm ja denk het is er een beter programma daarvoor dan?

Bwa ik ga nu niet zeggen dat het programma van windows het slecht doen voor te defragementeren maar Je hebt genoeg programma's die het beter kunnen :thumb: (sommigen ook freeware :D)

tik maar eens (freeware) defrag in op google.
Ik heb het dan bijvoorbeeld over auslogics disk defrag, O&O defrag (gebruikte ik voor het eerst en hierbij heb je veel mogenlijkheden hoe intensief je bijvoorbeeld wilt dat er gedefragementeerd wordt)

Ik gebruik zelf O&O Defrag 10.0 werkt prima:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan