Ruis in de telefoonlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

celeste

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo allemaal,

Ben al flink aan het zoeken geweest op de site en ook wat gevonden maar wil effe zeker weten...

Keb adsl sinds een tijdje en het werkt allemaal snel en goed alleen wanneer je telefoneert en internet tegelijk stoort de telefoonlijn (ruis). We hebben 2 telefoons waarvan 1 boven naast de pc staat. Mijn vader heeft de boel aangesloten en ik keek op de splitter, nu blijkt dat in het 'pots'gedeelte van de splitter een lijn van de splitter naar de 2e en dus niet vaste telefoon is aangesloten...klopt dit? Ik heb het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit met die splitter maar wat...? Of is het iets heeeeeel anders?

Bedankt alvast en groetjes van Celeste

hoi,

de telefoons moeten op de splitter aangesloten worden, dus eerst binnenkomend naar pc, dan de splitter, dan de telefoons. Het geruis dat je hoort is het adsl-signaal.

Ik snap je verhaal niet helemaal. Is de 2e telefoon geen vaste maar een mobiele telefoon??

Je hoeft maar op 1 ding te letten:
Er mogen geen telefoons of andere analoge apparaten aangesloten worden op de telefoonlijn VOOR dat deze de splitter ingaat. Uit de splitter komen 2 aansluitingen, 1 voor het ADSL modem en 1 voor de telefoon/fax. Het beste lijkt mij, om niet gelijk beide telefoons op die ene aansluiting van de splitter aan te sluiten, maar dat pas verderop te doen.

ik zou ook even op de site van KPN kijken als ik jou was, je bent vast niet de eerste met dit probleem.

succes:)

Bedankt!

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga eens kijken bij kpn en of alles wel op een goede volgorde en manier is aangesloten.

Bedankt en groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan