Ruis, kraak in mijn geluid na wijzigen audio Skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowiesa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Help! Na een half jaar Skype perfect te hebben kunnen gebruiken is er iets mis gegaan. Mijn computer had plots een heftige ruis en kraak in alle geluiden. Nu dacht ik heb vast de boxen opgeblazen of zo en had me erbij neer gelegd. Als ik op Internet een filmpje kijk eerste paar seconden hoor ik de ruis en erna is het verdwenen, als ik echter naar muziek luister is de ruis er constant. Ipod boxen aangeschaft en geen muziek meer luisteren via mijn laptop.

Nu probeerde ik gister op mijn huisgenoot zijn computer skype te installeren en de geluidsinstellingen aan te passen omdat ik de skype test call niet werkende kreeg. Nu heeft hij precies dezelfde ruis! Ik voel me nu ontzettend schuldig maar denk dat het dus in de audio instellingen zit en niet in het opblazen van mijn boxen.

Las forumposts over het opnieuw installeren van Realtek AC'97, moet zeggen dat ik opnieuw installeren altijd tricky vind maar als dit de enige oplossing is wil ik het zeker proberen. Ik gebruik windows XP home edition, uit 2002. Service pack 3.

Misschien dat het de headset kan zijn, gebruik een phillips headset met ingebouwde microfoon.

Please help me, ik wil alles gewoon terug in de oude instellingen en dan kan ik dit hopelijk ook bij mijn huisgenoot zijn computer doen.

Kijk eens in de mixer-instellingen van Windows of bij opname de Mic-schuif openstaat, en doe 'm dicht. Het kan zijn dat de laptop mic open staat, en jij gebruikt een ander, die van de headset. Hierdoor kan een raar geluid ontsaan. Daarnaast kun je nog:
-Kijken of Systeem herstel aanstaat, en terug gaan naar voor je veranderingen.
-Skype dé-installeren
-De software voor de koptelefoon de-installeren
-De audiodriver updaten
Je hebt (denk ik) een onboard geluidskaart (=op het moederbord). Dan vindt je de driver (=software) daarvoor ook op de site vh moederbord. In het geval van een 'merk-PC' (zoals Medion) is dat op de site vh merk. Je kunt evt. met het tooltje PC wizard uitzoeken welk moederbord of geluidskaart je precies hebt. Met het herinstalleren van de audiodriver kun je niks slopen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan