ruis op achtergrond en zonder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

vernes4

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
ik heb last van ruis bij mijn speakers en ook bij mijn koptelefoon aan de speakers zal het wel neit liggen want die heb ik verwisseld en het bleef toen ook bestaan.

wanneer ik het geluid bij windows uit doe (in het conf. scherm) dan houd de ruis op.

kan iemand me met dit probleem helpen. Overigens heb ik een "creative SB live! basic (WDM)" geluidskaart.

Is je pc goed geaard? Door interventie van alle randapparaten kan een "lus" ontstaan die een brom veroorzaakt. Probeer alle randapparatuur te aarden op één punt bijvoorbeeld de verwarmingsleidingen.

ehm klinkt allemaal wel leuk maar hoe moet ik mijn pc aarden:confused:

Door al je randapparatuur aan te sluiten via een geaard stopcontact kom je al een heel eind. Zelf heb ik ook last gehad van dat verschijnsel toen ik platen ging digitaliseren. Het geruis (meer een brom) hield op als ik de versterker en de pc tegelijkertijd vastpakte. Door de pc en de versterker beide met een metalen draad op de verwarming aan elkaar te koppelen was het probleem opgelost. Het is maar een voorbeeld natuurlijk. Wellicht moet je even experimenteren.

Laatst bewerkt:
Overigens zie je in deze thread dat het probleem juist werd opgelost door de apparatuur juist niet aan te sluiten op een geaard stopcontact. (Overigens ging het hier om een brom, niet zozeer om ruis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan