run exe gemaakt in VB 2010 Express op stand alone pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Heb met VB 2010 Express een project gemaakt en daar een exe van gemaakt met een setup.exe file
Nu wil ik dit kleine progje op een standalone pc runnen die geen internet verbinding heeft. Bij het runnen van deze setup.exe zoekt ie contact met internet om bepaalde files op te halen.

Het moet toch mogelijk zijn om een VB prgje op een standalone pc zonder internet te runnen

Wie kan mij hier mee verder helpen?

Maar kan ik dat NET framework dan niet op die standalone pc installeren en zo ja hoe gaat dat dan

bedankt, heb dit het geprobeerd en en ook de XP versie maar beidde blijven foutmeldingen geven.

Ga het nu anders proberen en weer met VB6 een exe maken en die dan op de XP pc installeren.

Het VB2010 in de titel van het topic is inderdaad .NET zoals wampier aangeeft, maar VB6 welke je in je laatste bericht noemt is geen .NET. Voor de deployment van VB6 applicaties heeft MS een pagina met alle benodigde informatie en ik raad je aan die eens door te nemen: http://support.microsoft.com/kb/830761

Beste CoD_NL,

even ter verduidelijking.
Heb in Windows 7 met VB2010 Express en klein progje gemaakt. Wilde hiervan een exe maken en deze exe zou op een standalone XP machine moeten draaien. Maar dit lukte niet. Kon alleen maar zo'n setup maken voor het progje en kreeg deze niet geinstalleerd op de standalone XP machine.

Heb toen besloten maar weer het oude VB6 op te zoeken om daarin dit progje te maken en een exe om die dan op de standalone XP machine te draaien.

Het lijkt wel of je een VB2010 progje niet simple in een exe kan omzetten om die te runnen

mvg

Orcaa

Het lijkt wel of je een VB2010 progje niet simple in een exe kan omzetten om die te runnen

Dat kan ook niet. Dat is ook precies wat MS niet wil. Met mono kun je er overigens wel een standalone file van maken, maar dat is een extra omweg.

Ik Gebruik Qsetup
Een mooi programma om onder ieder os te kunnen werken en een setup te maken.
Demo programma is gratis te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan