michael64142
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 okt 2012
Beste,
Ik heb Visual Studio 2012 Ultimate.
Nu heb ik een programma gemaakt, al helemaal af en gereleased. Nu wil ik dus in een update de optie toevoegen dat het programma samen start met Windows.
Hiervoor word een registry aangemaakt.
Toevoegen aan registry:
En verwijderen uit registry:
Om deze actie uit te voeren heb je dus Admin rechten nodig. Ik wil niet dat iedere keer voor admin rechten word gevraagd, zodra het programma gestart word, want dit irriteert.
De bedoeling is dus dat de gebruiker op de 'Voeg toe' of 'Verwijder' knop duwt, en dat dan toestemming voor admin rechten gevraagd word.
Instellen dat het hele programma admin rechten nodig heeft, is dus geen gepaste optie.
Groet,
Michael
Ik heb Visual Studio 2012 Ultimate.
Nu heb ik een programma gemaakt, al helemaal af en gereleased. Nu wil ik dus in een update de optie toevoegen dat het programma samen start met Windows.
Hiervoor word een registry aangemaakt.
Toevoegen aan registry:
Code:
Dim regKey As Microsoft.Win32.RegistryKey
Dim KeyName As String = "StartWithWindows"
Dim KeyValue As String = Application.ExecutablePath
regKey = Microsoft.Win32.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
If regKey.GetValue(KeyName) = Nothing Then
regKey.SetValue(KeyName, KeyValue, Microsoft.Win32.RegistryValueKind.String)
End If
En verwijderen uit registry:
Code:
Dim KeyName As String = "StartWithWindows"
Dim Registry As Microsoft.Win32.RegistryKey = Microsoft.Win32.Registry.CurrentUser
Dim Key As Microsoft.Win32.RegistryKey = Registry.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
Key.DeleteValue(KeyName, False)
Om deze actie uit te voeren heb je dus Admin rechten nodig. Ik wil niet dat iedere keer voor admin rechten word gevraagd, zodra het programma gestart word, want dit irriteert.
De bedoeling is dus dat de gebruiker op de 'Voeg toe' of 'Verwijder' knop duwt, en dat dan toestemming voor admin rechten gevraagd word.
Instellen dat het hele programma admin rechten nodig heeft, is dus geen gepaste optie.
Groet,
Michael