Run tim error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Heb oude PC van vrienden even mee naar huis genomen. Probleem is dat de pc bij het opstarten in het win '98 logo blijft hangen en krijg als foutmelding run-time error R6003 - integer divide by 0, opstarten in veilige modus lukt wel. De bios valt trouwens ook niet te benaderen, flits even blauw voorbij en vervolgens een zwart scherm.
Iemand een idee ?
Bedankt Mimi

ik denk toch dat je in het bios zal moeten proberen te komen:

vanaf het power-on moment:
DEL ESC of net wat nodig is om in het bios van de machine te komen.....

Ik heb het vermoeden dat de boot-virus detectie aan staat.....
als dat zo is, disable 'm eens. Probleem nog steeds aanwezig ?

Hallo Pasja,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het is vreemd genoeg niet mogelijk om in de bios te komen. Flitste er eerst nog een blauw bios scherm voorbij, nu krijg ik meteen een zwart scherm en zit de pc vast.

Dus wat te doen ?

de start van Windows onmogelijk maken door een bootdisk van '98 te gebruiken ...............?

en vervolgens de boel te formateren.

Uiteraard dit paardemiddel / paardenmiddel :D alleen als een F8 opstart ook niet meer wil.................

Hallo Pasja,
Als ik ga formateren neem ik aan dat de boot virus detectie daarmee niet op off wordt gezet, dus dan heb ik nog dat zelfde probleem, of zie ik dat verkeerd.

Mimi

Heb de boel geformateerd, maar nu stopt windows met installeren, ongeveer na de opstartdisk.
PC start dan opnieuw op. Heb ook gemerkt dat wanneer ik op del druk om in de bios te komen de monitor zichzelf op standby zet.
Het wordt steeds gekker.

Zijn er nog mensen met ideeen ???

Mimi

F2

En als je, direct met het opstarten van de pc op F2 drukt? Kan je dan ook niet in het BIOS komen?

sgrav000

ik begrijp even niet wat je bedoelt met "Windows stopt met installeren". Je bent tijdens / direct na het booten Windows niet aan 't installeren, er valt dus nog niets te stoppen.
Na het booten met een disk hoort er iets te staan als a:> met een knipperende cursor erachter.
De pc staat dan braaf te wachten op jouw instructies..........

Met F2 opstarten lukte ook niet, had ik al geprobeerd.
En windows opnieuw installeren kon natuurlijk alleen met het opstarten van een bootflop.
De PC staat inmiddels in de auto en mag terug naar de gelukkige eigenaar. Ik vermoed dat de HD kapot is. Na 16 jaar computeren is dit de eerste PC waar ik geen kaas van heb gegeten, maar gelukkig hoef je niet alles te kunnen in dit leven. Het was een oude Pentium I en dus wel eens aan vervanging toe.

Maar jongens bedankt, Mimi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan