Run time erro 2448

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag, ik zit met het volgende voor mij onoplosbaar probleem in Access:

Ik heb een form met verschillende keuzevakken.

Maar ik krijg de run-time error 2448 'You can't assign a value to this object'. Het is een form welke records moet weergeven, evt. om te wijzigen. Het is dus niet een toevoegform.

Zien jullie wat ik verkeerd doe?! Het merkwaardige is dat ik de code zelf, heb geknipt en vervolgens heb geplakt op het huidige (nieuwe) form. Het vorige form werkte wel gewoon. Vervolgens heb ik uiteraard gekeken naar alle eigenschappen tussen beide forms, maar deze kwamen allemaal overeen. :confused:

Hopelijk zien jullie het :thumb:

scw

Bijlagen

Je hebt bij de gebeurtenis "bij openen" en "bij aanwijzen" dezelfde code staan.
Haal die bij openen weg.

:) Hoi Harry,

Hartelijk dank, het werkt hierdoor weer inderdaad!

Kun je me toevallig ook uitleggen wat het wezenlijke verschil is tussen 'Bij openen' en 'Bij aanwijzen'?

Nogmaals dank,

scw:thumb:

<Bij openen> is een gebeurtenis die eenmalig wordt uitgevoerd als je het formulier opent. Prima te gebruiken voor de eerste initialisatie van je formulier.
<Bij aanwijzen> is een gebeurtenis die elke keer wordt uitgevoerd als je naar een ander record gaat. Dit is dus een gebeurtenis die je gebruikt als je gegevens op je formulier veranderen als je een ander record selecteert. In jouw geval zou ik dus de Aanwijzen laten staan, en de Openen verwijderen. Je hebt immers een recordset onder je formulier liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan