Run time error 2683 - There is no object for this control

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Beste,

Ik heb een Access database met daarin een status balk die zich vult adh van selecties in een 5tal comboboxen
Sinds een aantal dagen krijg ik bij het openen van het formulier waarin de statusbalk zich bevind, een run time error met de melding dat er geen object is voor deze control (de statusbalk neem ik aan)
als ik naar de code kijk denk ik het probleem te hebben gevonden maar het oplossen ervan lukt me niet

Code:
Function Statusbalk()

Dim i As Integer, iStat As Integer
    For i = 13 To 17
       Select Case Me("Text" & i).Value
            Case 1
            iStat = iStat + 0
            Case 2
            iStat = iStat + 10
            Case 3
            iStat = iStat + 20
        End Select
    Next i
   Me.Status.Value = iStat
End Function

De foutmelding wordt gegeven in de laatste regel: Me.Status.Value = iSt. Het gedeelte -Me.Status.Value- geeft aan: There is no object in this control
De 5 comboxen hebben de naam "text13" t/m "text17"
als ik met de muis over "i" heen ga, zie ik dat deze de waarde 18 heeft. Daar er geen "text18" object is lijkt dit me waar de foutmelding naar verwijst.

Iemand een idee hoe "I" weer max 13 t/m 17 wordt?

Alvast bedankt!

Groet,

Lijkt mij niks met de I = 18 te maken te hebben, "bestaat die "Status"wel? (is de link naar die statusbalk "missing")

Eric, kan zijn dat het niet met i = 18 te maken heeft, het enige is ik de melding ineens na 3 jaar krijg krijg. De functie en link Statusbalk heeft altijd gewoon gewerkt..
Een dubbel check naar eerdere versies van de database laat zien dat de vba code hetzelfde is.. geen verschil..

Vandaar mijn opmerking over de "broken link"
Het kan bijv. zijn gekomen door beveilingsupdates dat het niet meer werkt, dit gebeurt weleens met niet "standaard" besturingselementen (Microsoft Forms 2.0 Object Library) en wellicht is die statusbar nu net 1 van die controls die niet meer wil werken.

wellicht even jouw onderschrift loslaten op "There is no object in this control" ;)

Eric,

Het zoeken geeft veel verwijzingen naar een check in vb-tools-references om daar te kijken of een referentie al dan niet aan of uit gevinkt staat.
Als ik kijk dan zie er maar een aantal referenties aan gevinkt staan waaronder MS Access 16.0 library, MS 16.0 Access DB engine object e.d..
Microsoft Forms 2.0 Object Library kom ik in de hele lijst niet tegen. Geen idee welke ik van de overige paar honderd aan zou moeten zetten, mocht dit überhaupt de oplossing zijn.

probeer eens:

• Verwijder die Statusbalk (progress bar?) van jouw formulier
  • Voeg een nieuwe toe middels het menu
  • Geef de nieuwe weer dezelfde naam als degene die je zojuist verwijderd hebt.

opgelost. Blijkbaar zo eenvouding en toch zit ik in de verkeerde hoek te zoeken naar de oplossing.
Thanks Eric!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan