Run-time error '3075':

Status
Niet open voor verdere reacties.

flyingdavid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2012
Hi,

Wie o wie kan mij helpen met de bijgevoegde foutmelding. Ik heb onderstaande code onder de knop zitten. Ik zal ergens (waarschijnlijk iets heels stoms) fout doen... maar ik kom er niet achter wat.

27-Nov-12 19-59-34.png

Code:
Private Sub cmdAdd_Click()
'add data to table
CurrentDb.Execute "INSERT INTO T_CLIENT(ARNAAM, VRNAAM, AANHEF, VR_LETTERS, ADRES, WOONPLAATS, POSTCODE, LAND, GESLACHT, GEB_DSTAMP, TEL_NO1, TEL_NO2, BSN, EMAIL, VERZEKERING, HUISARTS, ANTI_CONCEPTIE, MEDICATIE, DIABETES, ALLERGIEN, VOORGESCHIEDENIS, SPORT, BEROEP, START_GEWICHT, PAL, STREEF_GEWICHT, LENGTE, TAILLE, OPMERKINGEN) " & _
" VALUES(" & Me.ARNAAM & _
"', '" & Me.VRNAAM & "', '" & Me.AANHEF & "', '" & Me.VR_LETTERS & _
"', '" & Me.ADRES & "', '" & Me.WOONPLAATS & "', '" & Me.POSTCODE & _
"', '" & Me.LAND & "', '" & Me.GESLACHT & "', '" & Me.GEB_DSTAMP & _
"', '" & Me.TEL_NO1 & "', '" & Me.TEL_NO2 & "', '" & Me.BSN & _
"', '" & Me.EMAIL & "', '" & Me.VERZEKERING & "', '" & Me.ANTI_CONCEPTIE & _
"', '" & Me.MEDICATIE & "', '" & Me.DIABETES & "', '" & Me.ALLERGIEN & _
"', '" & Me.VOORGESCHIEDENIS & "', '" & Me.SPORT & "', '" & Me.BEROEP & _
"', '" & Me.START_GEWICHT & "', '" & Me.PAL & "', '" & Me.STREEF_GEWICHT & _
"', '" & Me.LENGTE & "', '" & Me.TAILLE & "', '" & Me.OPMERKINGEN & "')"

'refresh data in list on form
T_CLIENTsubform.Form.Requery

End Sub

Het is zeer slecht leesbaar vanwege afsluitende quotes aan het begin van een regel maar volgens mij mis je nog een enkele quote voor me.ARNAAM

Dit stukje:
" VALUES(" & Me.ARNAAM &

moet volgens mij dan dit zijn:
" VALUES(" & "'" & Me.ARNAAM &

Laatst bewerkt:
Er vanuit gaande dat je allemaal tekstvelden hebt, ga je al bij de eerste Value in de fout:
Code:
& " VALUES([B][COLOR="#FF0000"]'[/COLOR][/B]" & Me.ARNAAM & "', '"

We zaten in dezelfde richting maar Michel heeft gelijk :)
Wel vreemd dat in het plaatje het ' teken wel voor de arnaam staat.
Of niet?

Laatst bewerkt:
Het enige aanhalingsteken dat er staat is een dubbele; de stringindicator. Maar ik vraag mij nog wel af of er niet ook een hoop boolean velden tussen zitten, en dat gaat op deze manier natuurlijk ook nog fout :)

De datatypen staan er niet dus dat kan alleen TS beantwoorden maar die kans zit er in.
Al lijkt het erop dat er alleen tekstvelden zijn gebruikt.
Mag je die leeg laten? Als dat niet zo is dan gaat het niet goed na het 1e telefoonnummer en na het email adres.

Laatst bewerkt:
Je let goed op :) Het veld Huisarts ontbreekt en daar gaat hij dan inderdaad ook de teil mee in; de rest van de velden schuift dan door. En dat zal vast niet de bedoeling zijn!
Welk type velden er in de db zitten kunnen we zo niet zien, maar ik vermoed wel degelijk een paar Boolean velden, en er zitten volgens mij ook typische numerieke velden in, zoals gewicht en lengte. Die zou ik zowiezo zonder quootjes doen. Maar afwachten wat TS te melden heeft...

Je weet dat ik zelf Acces niet gebruik en als ik dat gedoe met enkele en dubbele quotes zie ben ik daar nog blij om ook ;)
Ik wilde alleen even kijken voor TS of ik iets vreemds kon zien waardoor die syntax error wordt veroorzaakt.

Opgelost:

Super bedankt.. Het was inderdaad een combinatie van de antwoorden. ' mistte in het begin van de values,
Ook mistte het veld HUISARTS. Al met al, zal ik gisteren denk ik niet zo wakker geweest zijn!

Thanks allot.

Mag je de vraag ook op <Opgelost> zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan