Goedendag,
Ik probeer een label op een formulier een variabele mee te geven, als volgt:
Het is de bedoeling dat hij het MedewerkerID (nummer) pakt uit tblVerantwoordelijke en deze vervolgens vertaald in de bijbehorende Naam in tblMedewerkers en dat deze Naam dan in het label komt te staan: In te vullen door [Naam].
Echter, Access geeft een run time error 3709. The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.
Vervolgens komt de (geel gekleurde) focus op:
te staan.
Kan dit veroorzaakt worden doordat ik stSql verder op in de code ook al gebruik?? Zo ja, waar kan ik dit door verplaatsen? Kan ik zoiets als saSql doen of sbSql? Excuses, maar mijn kennis van VB reikt nog niet zo ver...
Ik probeer een label op een formulier een variabele mee te geven, als volgt:
Code:
Dim Con As Object
Dim Rf, Rg As Object
Dim stSql As String
stSql = "SELECT * FROM tblVerantwoordelijke"
Set Rf = CreateObject("ADODB.Recordset")
Rf.Open stSql, Con, 1
stSql = "SELECT [Naam] FROM tblMedewerkers "
stSql = stSql & "WHERE [MedewerkerID] = " & Rf!Verantwoordelijke
Set Rg = CreateObject("ADODB.Recordset")
Rg.Open stSql, Con, 1
Bijschrift68.Caption = "In te vullen door" & Rf!Verantwoordelijke
Rf.Close
Rg.Close
Set Con = Nothing
Set Rf = Nothing
Set Rg = Nothing
Het is de bedoeling dat hij het MedewerkerID (nummer) pakt uit tblVerantwoordelijke en deze vervolgens vertaald in de bijbehorende Naam in tblMedewerkers en dat deze Naam dan in het label komt te staan: In te vullen door [Naam].
Echter, Access geeft een run time error 3709. The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.
Vervolgens komt de (geel gekleurde) focus op:
Code:
Rf.Open stSql, Con, 1
Kan dit veroorzaakt worden doordat ik stSql verder op in de code ook al gebruik?? Zo ja, waar kan ik dit door verplaatsen? Kan ik zoiets als saSql doen of sbSql? Excuses, maar mijn kennis van VB reikt nog niet zo ver...