Run Time Error:5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webster18

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hoi,

Ik heb een vreemd probleem. Gisteren had ik het nog niet, vandaag wel.

Het gaat om het volgende. Mijn programma gebruikt een custom menu.
Bij de start van het programma verwijder ik het custom menu dat eventueel van een vorige sessie nog open staat.

Code:
On Error Resume Next
Application.CommandBars("AEC Alignment").Delete
Application.CommandBars("ATPx Menu").Delete
On Error GoTo 0

Indien de gebruiker het programma juist heeft afgesloten, zijn deze commandbars normaal verwijderd. Om de foutmelding te vermijden heb ik het statement "On Error" gebruikt.

Toch krijg ik nog steeds een run-time error (als de commandbar niet meer bestaat)
Wat kan ik hieraan verhelpen.

je kan in een lusje alle commandbars langslopen en controleren of die commandbars bestaan of niet. Als ze bestaan dan verwijder je ze.

Dat is trouwens mooier geprogrammeerd.

Wees creatief.!

HTH:D

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Je voorstel is natuurlijk uitvoerbaar. In ieder geval is het mij niet duidelijk waarom mijn error handeling plots niet meer werkt.

Het commando On Error resume next zou moeten voorkomen dat er een foutmelding wordt getoond. Misschien is Excel corrupt geworden????:(

Helaas

Reboot heeft niet geholpen.
Reinstall heeft ook niet geholpen

Ondanks de On Error Resume Next, Excel blijft run-time fouten geven.

Error Trapping: Break on unhandled errors

Er is nog een mogelijkheid:

Als je in je code window in het menu Tools | Options op zoek gaat naar de General Tab. Je moet bij Error Trapping "Break on unhandled errors" aanvinken. Waarschijnlijk is "Break on all errors" aangevinkt.

En anders weet ik het niet.

HTH:D

Opgelost

Hoi Guus2005,

:thumb:
Bedankt, dat had ik over het hoofd gezien. Geen run-time fouten meer, alles netjes gecatched.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan